درخشش کودکان هنرمند ایرانی در مسابقه «لیدیسه» چک

سیزده کودک هنرمند عضو مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دیپلم‌های افتخار چهل و دومین نمایشگاه بین‌المللی هنرهای زیبا «لیدیسه» کشور چک را از آن خود کردند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در این نمایشگاه که با موضوع« مزرعه، باغ و کشتزار ما» در بخش‌های نقاشی، سفال و عکس برگزار شد، بیش از 27 هزار و 868 اثر از 77 کشور جهان شرکت کرده بود.
 براساس این گزارش امور بین‌الملل کانون نیز آثار هنری 1هزار و 150 کودک را شامل 19 اثر سفال، 29 قطعه عکس و 1هزار و 102 نقاشی را برای شرکت در این نمایشگاه بین‌المللی در سال 2014 میلادی ارسال کرد.
بر همین اساس محمدسینا سلیمیان عضو 14 ساله مرکز فرهنگی‌هنری شماره 1 کانون یزد موفق به دریافت دیپلم افتخار در بخش سفال این نمایشگاه شد.
هم‌چنین زهرا قائدی 14 ساله و احسان آل مومن  16 ساله هر دو از کانون شهرکرد، فرزانه منشادی و الهام فلاح هر دو 16 ساله از یزد نیز دیپلم افتخار بخش عکس را از آن خود کردند.
در عین حال «آناهیتا محلفی» 15 ساله و «عرفان ابدام» 13 ساله از بندرعباس، «علی اصغر دینانی» 9 ساله از خراسان جنوبی، «الهه شکل‌آبادی» 9 ساله از اصفهان، «امیرعلی دادبخش» 5 ساله از اردبیل، «فاطمه مسعودی» 11 ساله از استان فارس و «احمد آل کثیر» 13 ساله و «عقیل یبارت» 12 ساله هر دو از کانون استان خوزستان نیز توانستند دیپلم افتخار این مسابقه  را در بخش نقاشی از آن خود کنند.