نقاشی دختر افتخار آفرین ایرانی اثر برتر المپیاد هنری واشنگتن

ملیکا ربیعی دختر افتخار آفرین ایرانی در ادامه‌ی موفقیت‌های هنری خود به عنوان اثر برتر پنجمین المپیاد هنری بنیاد بین المللی هنر کودک در واشنگتن را کسب کرد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، این دختر 16 ساله ایرانی از زمان خردسالی خود تاکنون بیش از 15 جایزه مسابقه‌های بین‌المللی نقاشی جهان را از آن خود کرده است.
در همین حال مسابقه نقاشی واشنگتن با موضوع «ورزش مورد علاقه من» برگزار شد و ملیکا با کشیدن نقاشی از ورزش چوگان، (ورزش اصیل ایرانی) این موفقیت را به دست آورد.
برگزار کنندگان این رقابت از این دختر ایرانی به عنوان تنها نماینده کشور برای حضور در اردوی دو هفته‌ای تابستانی پنجمین المپیاد هنری به همراه نمایندگان سی کشور شرکت کننده در واشنگتن دعوت کرده‌اند، اردویی که از 8 تا 20 تیر 1394 برگزار می‌شود.
این در حالی است که عضو سابق کارگاه‌های هنری کانون اثر نقاشی خود را به صورت انفرادی به این رقابت ارسال کرده بود.
ملیکا ربیعی در سال‌های گذشته پنج سال پیاپی جوایز مسابقه شانکار هند را به دست آورد و از سه سالگی بیش از 15 جایزه‌ی جهانی را از معتبرترین مسابقات بین‌المللی ایران و جهان در کارنامه هنری خود ثبت کرده است.
دریافت جایزه ویژه IQNet در بخش بین‌المللی نهمین مسابقه بین.المللی نقاشی محیط زیست ژاپن، دیپلم افتخار چهاردهمین مسابقه بین‌المللی نقاشی اینوهیکاری ژاپن، جایزه طلایی مسابقه تیان‌جین چین، نشان طلایی و دیپلم افتخار مسابقه همبستگی کشورهای اسلامی در عربستان، نشان طلایی و دیپلم افتخار مسابقه نقاشی کودکان در مصر و دریافت دیپلم‌های افتخار مسابقه نقاشی لیدیسه چک، بلاروس، بنگلادش و خارکوف اوکراین و جوایزی دیگر از آمریکا و دیگر کشورهای جهان از جمله این موفقیت‌هاست.