کد خبر: 241886
تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۷
تماشای فیلم‌های کانون در فضای باز اشتوتگارت

دو پویانمایی‌ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در بیست و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم انیمیشن اشتوتگارت به نمایش در آمدند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و بین‌الملل کانون، انیمیشن هشت دقیقه‌ای «وقتی که بچه بودم» به کارگردانی مریم کشکولی‌نیا از تولیدات 2014 کانون در بخش مسابقه‌ای سرگرمی‌های کودکان این جشنواره در یک نوبت نمایش داده شد.
هم‌چنین پویانمایی چهار دقیقه‌ای «آواز شب» به کارگردانی معین صمدی از تولیدات 2013 کانون در بخش غیرمسابقه‌ای بهترین سرگرمی برای کودکان جشنواره اشتوتگارت در سه نوبت به نمایش در آمد.
فیلم‌های کانون که در فضای باز روی پرده نمایش داده می‌شود بسیار مورد استقبال کودکان و نوجوانان آلمانی و خانواده‌های آنان قرار گرفت.
بر اساس این خبر، فیلم «دستکش» از کشور فرانسه موفق شد جایزه این بخش را از آن خود کند.
این در حالی است که بیش از 1800 فیلم از بهترین‌ انیمیشن‌های جهان به این جشنواره ارسال شده‌ بود.
هم‌چنین فیلم «تصویر بزرگ‌تر» به کارگردانی دیسی جاکوبس نامزد اسکار، در کنار فیلم‌هایی از کشورهای آلمان، آمریکا، مکزیک، فرانسه، ژاپن، استرالیا، هند، چین، استونی، روسیه، سوریه، نروژ، کانادا و ارمنستان در بخش مسابقه بین‌الملل این جشنواره به رقابت پرداختند.
این جشنواره علاوه بر برگزاری بخش مسابقه که به معرفی آخرین تولیدات انیمیشن روز جهان می‌پردازد، برنامه‌ای را برای حمایت از فیلم‌سازان و کارگاه‌های آموزشی در نظر گرفته بود.
جشنواره بین‌المللی فیلم انیمیشن اشتوتگارت از 15 تا 20 اردیبهشت 1394 در شهر اشتوتگارت کشور آلمان برگزار شد.