کتاب و لبخند هدیه مربیان کانون تهران به کودکان بیمار

مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تهران، روز ملی ادبیات کودک را بهانه‌ای قرار دادند تا به بیمارستان طبی کودکان بروند و لحظه‌هایی پر از شادی و کتاب را به بچه‌های بستری در این بیمارستان هدیه کنند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، بخش‌های مختلف این بیمارستان تخصصی کودکان - که به عنوان قطب علمی پزشکی کودکان در ایران - شناخته می‌شود، روز 20 تیر 1394 با حضور 5 مربی کانون شور و نشاط دیگری یافت و این مربیان با حضور در کنار بچه‌های بیمار برای آنان آرزوی سلامتی کردند و علاوه بر اهدای کتاب، قصه گفتند و شخصیت‌های داستانی این آثار را به بچه‌ها معرفی کردند.
حضور این کارشناسان و مربیان در همین حال با استقبال خانواده‌ها و کودکان بستری در بخش‌های عفونی، کلیه و گوارش روبرو شد و لبخند را بر روی لبان این بچه‌ها نشاند.
در این برنامه الهام دارابی، مریم عباسی، پاییزه طاهری، سیدامین حسینی و مهتاب شهیدی حضور داشتند و بیش از 700 جلد کتاب به کودکان این بیمارستان اهدا شد و در اختیار دانشگاه علوم پزشکی تهران قرار گرفت.
این دانشگاه و مرکز طبی کودکان برای اجرای این برنامه با کانون همکاری کردند و قرار است در چند نوبت دیگر این اقدام با هدف ایجاد شادی و نشاط در بین کودکان بیمار بیمارستان‌ها و تشویق آنان به مطالعه و کتاب‌خوانی صورت بگیرد.
این کتاب‌ها در حالی به بچه‌های بستری در این بیمارستان اهدا شد که اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون از ابتدای سال 1394 بیش از هشت‌هزار و 300 جلد کتاب و 550 عنوان سرگرمی به مدارس، مراکز آموزشی، بیمارستان‌ها و مراکز خیریه اهدا کرده است.
در این میان گروه برنامه‌ساز مجموعه پرمخاطب خندوانه نیز هم‌زمان در بیمارستان طبی کودکان حضور یافت و از قصه‌گویی و کتاب‌خوانی مربیان کانون تصویربرداری کرد که این میان برنامه به زودی از این برنامه شبکه نسیم پخش خواهد شد.
18 تیر سال‌روز درگذشت مهدی آذریزدی به عنوان روز ملی ادبیات کودک در ایران نام‌گذاری شده است.