کد خبر: 244176
تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۳
نمایش پویانمایی«وقتی که بچه بودم» در قبرس

«وقتی که بچه بودم» انیمیشن هشت دقیقه و 30 ثانیه‌ای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یازدهمین حضور بین‌المللی خود را در بخش مسابقه جشنواره فیلم قبرس تجربه کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون،  این فیلم پویانمایی به کارگردانی خانم «مریم کشکولی‌نیا» طی روزهای 22 تا 27 تیر 1394 در بخش مسابقه بین‌الملل چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم انیمیشن قبرس (چشم انداز دنیا) به نمایش درآمد.
این جشنواره امسال با رویدادهای متفاوت و متنوعی برگزار شد و نمایشی طولانی از فیلم‌های منتخب سراسر جهان شامل 40 اثر انیمیشن با موضوع‌های نوآوری، کمدی، سیاست، شعر و غیره ارایه کرد.
جشنواره قبرس امسال از بخش‌های «مسابقه بین‌الملل»، «فیلم‌های سیاسی کشورهای همسایه»، «اولین نمایش جهانی»، «مسابقه ملی»، «برنامه‌های بزرگ‌داشت و نمایشگاه‌های موزه  هنر چاپ هامبیز» ، «میهمان افتخاری جشنواره» (انیماتوری از کشور رومانی)، «نمایش ویژه فیلمی با موضوع کارتونیست مشهور کانادایی (سِت دومینیون)»، «کارگاه آموزشی»، «فیلم های کودکان» و نیز « کارگاه آموزشی خاص کودکان» تشکیل شده بود.
بر همین اساس حامیانی مانند وزارت آموزش و پرورش قبرس، آسیفا (انجمن جهانی انیمیشن)، پاف وز (پایتخت فرهنگی اروپا در 2017) و از برگزاری این رویداد هنری حمایت کردند و در نهایت نیز جوایز جشنواره شامل «جایزه بزرگ» به فیلمی به کارگردانی دو نفر از کشور «ژاپن» و جایزه فیلم اول در بخش ملی به فیلمی به نام «7/24»، جایزه ویژه هیئت داوران به فیلمی با نام «مردم کوچک کلاه دار» از کشور «انگلستان» و همچنین به دو فیلم دیگر از کشورهای «ژاپن» و «آلمان» تعلق گرفت.
در همین حال امسال از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان علاوه بر فیلم «وقتی که بچه بودم» فیلم‌های انیمیشن کوتاه «بزغاله‌های ابری» به کارگردانی «حمید کریمیان»،  «حکایت کلاه غیبی» به کارگردانی «فاطمه جعفری» و «دزد درخت‌ها» به کارگردانی «راشین خیریه» نیز به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده بود.