کد خبر: 247052
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۱
برپایی نمایشگاه تصویرگری مربیان کانون در لهستان

آثار تصویرگری چهار مربی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران در قالب نمایشگاهی در گالری مرکز هنر خلاق کودکان لهستان در شهر تورن در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفت.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این آثار به نمایش درآمده با موضوع منطق‌الطیر عطارنیشابوری در زمینه ادبیات کلاسیک و عرفان ایرانی‌- اسلامی با هدف معرفی بیشتر فرهنگ و هنر ایرانی به مردم دیگر کشورها با تکنیک‌های مختلفی تصویرسازی شده است.
بر اساس این گزارش طیبه آنجدانی، نرگس اسدزاده، زهرا عسگری و نصیبه دولت‌خواه چهار مربی کانون هستند که به درخواست داریوش دلیک تصویرگر لهستانی نزدیک به یک‌صد اثر تصویرگری خود را برای شرکت در این نمایشگاه به این کشور ارسال کرده‌اند.
داریوش دلیک تصویرگر لهستانی است که سال گذشته به دعوت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به منظور داوری آثار مسابقه‌ی بین‌المللی نقاشی تهران در ایران حضور یافت و در حاشیه این برنامه اقدام به برپایی کارگاه تصویرگری کودک برای مربیان کانون کرد و پس از مشاهده آثار مربیان از آن‌ها خواست آثار خود را برای برپایی نمایشگاهی به لهستان ارسال کنند.
بر همین اساس به همت امور بین‌الملل کانون چندی پیش آثار این مربیان هنرمند به کشور لهستان ارسال شد و از 20 شهریور نمایشگاه تصویرگران ایرانی در این کشور برپا شده و تا 18 مهر پذیرای بازدیدکنندگان است.