کودکان ایرانی در مسابقه‌ی نقاشی هندوستان خوش درخشیدند

کودکان و نوجوانان نقاش ایرانی با کسب 4 نشان طلا و 13 دیپلم افتخار از مسابقه‌ی بین‌المللی نقاشی «یانگ اینویز» کشور هندوستان بار دیگر خوش درخشیدند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این مسابقه با موضوع آزاد برگزار شد و آثار هنرمندان کودک و نوجوان ایرانی از میان 3هزار و 842 اثر نقاشی از 13 کشور جهان موفق به دریافت نشان طلا و دیپلم افتخار شد.
بر اساس این گزارش از میان آثار برگزیده این مسابقه‌ی بین‌المللی 9 اثر حاصل هنرمندی کودکان و نوجوانان عضو مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری شامل 2 نشان طلا و 7 دیپلم افتخار، 7 اثر شامل دو نشان طلا و 5 دیپلم افتخار نتیجه هنرنمایی هنرآموزان آموزشگاه هنرهای تجسمی «خانه خورشید» و یک اثر آزاد است.
در این میان مهدی اربابی12 ساله از مرکز کانون چابهار استان سیستان و بلوچستان و رضا ماهرویی11 ساله از مرکز کانون ازنا در لرستان و هانا کرمی 13 ساله پریا منصفی 9 ساله اعضای آن آموزشگاه کرمانشاه موفق به کسب نشان طلا شدند.
بر همین اساس کیارش بابایی هفت ساله از مرکز 10 کانون کرمانشاه و ملیکا شفیعی12 ساله از مرکز 35 کانون تهران نیز موفق به دریافت جایزه‌ی ویژه‌ای با عنوان دیپلم افتخار هیات داوری شدند.
هم‌چنین فاطمه مولایی12 ساله از مرکز زاهدان در سیستان و بلوچستان، حدیث نوری9 ساله، مسعود امینی‌10 ساله و نازنین کاشف8 ساله به ترتیب از علویجه، مبارکه و مرکز شماره 2 کانون اصفهان و شهرزاد امین‌زاده7 ساله از مرکز قاین در استان خراسان‌جنوبی موفق به دریافت دیپلم افتخار این رویداد بین‌المللی شدند.
در عین حال آبتین نوری 8 ساله، سحر نقشی 10 ساله، کیانا سالک4 ساله، علی کاملی14 ساله، پارمیدا فرجی 14ساله  نیز پنج عضو نقاش آموزشگاه هنری کرمانشاه نیز دیپلم افتخار این مسابقه‌ی بین‌المللی را دریافت کردند.
هم‌چنین ملیکا ربیعی نوجوان 16 ساله تهرانی و عضو پیشین کارگاه‌های هنری کانون نیز که به صورت انفرادی در این مسابقه شرکت کرده بود، توانست دیپلم افتخار این دوره از مسابقه را از آن خود کند.
گفتنی است: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این دوره از مسابقه‌ی بین‌المللی نقاشی با ارسال 43 اثر شرکت کرده بود که برگزارکنندگان این رویداد را برآن داشت تا با اهدای یک دیپلم افتخار به خاطر مشارکت فعال و تشویق کودکان از این مجموعه قدردانی کنند.