کد خبر: 253782
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۸
«بارون می‌آد جرجر» در جشنواره ریگارد کانادا

پویانمایی «بارون می‌آد جرجر» مهین جواهریان روز اول فروردین سال 1395 در جشنواره فیلم ریگارد کانادا به زبان فرانسه، نمایش داده می‌شود.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این پویانمایی کوتاه از تولیدات امور سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با مضمونی شعرگونه و ‏آهنگین است که در روایتی ساده آداب و سنن ‏فرهنگ ایرانی و به ویژه مراسم عروسی را در ‏قالب فرهنگ فولکلوریک به نمایش در می‌آورد.‏
بر اساس این گزارش، فیلم «بارون می‌آد جرجر» قرار است در این جشنواره، برای تعداد زیادی از کودکان و والدین آن‌ها به نمایش گذاشته شود.
جشنواره فیلم کوتاه ریگارد شامل بخش ویژه نوجوانان است و در بخش جنبی آن نیز بازار فیلمی برگزار خواهد شد.
بر همین اساس، این جشنواره نمونه یک رویداد توسعه یافته فرهنگی در منطقه است که ارتباط‌های زیادی با جامعه محلی دارد و در عین حال دارای پروژه‌های خاص از یک اتفاق همگانی است.
هدف انجمن تهیه کنندگان فیلم کاروانه از تاسیس جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه «سگنی» ریگارد، خلق روایت تازه و فعالیت‌ برای ارتقا، انتشار و گسترش فیلم کوتاه در سراسر جهان برای عموم و نیز متخصصان سینما است.
این جشنواره از 26 اسفند 1394 آغاز شده است و تا اول فروردین 1395 در شهر «سِگنی» ایالت کبک کشور کانادا ادامه دارد.
جشنواره ریگارد شامل رویدادهای ویژه‌ای با عنوان‌های «سینِ پارک اوبرین»، «اسپیس ریگارد»، «چشم دیجیتال»، «نمایش خارج از سالن»، «تریلر 4»، «تجربه ONF»، «سکوت کوتاه و سخنران»، «شب کینومادا» و «زمینه کاری مشترک» است.
گفتنی است در این جشنواره فیلم‌هایی از کشورهایی کانادا، هلند، سوریه، لهستان، بورکینا فاسو، امارات متحده عربی، فرانسه، اسپانیا، آمریکا، آلمان، ایران، انگلستان و دانمارک به نمایش در خواهند آمد.