کد خبر: 258954
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۲
نمایش «وقتی بچه بودم» در جشنواره بین‌المللی محیط زیست برزیل

پویانمایی «وقتی بچه بودم» به کارگردانی مریم کشکولی‌نیا از تولیدات امور سینمایی و تئاتر کانون در بخش مسابقه هجدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های محیط زیست و ویدیویی کشور برزیل (FICA) به نمایش درآمد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، این پویانمایی هشت دقیقه‌ای که روز 29 مرداد 1395 به نمایش درآمد با 22 فیلم پذیرفته شده در بخش «مسابقه»‌ی این جشنواره به رقابت پرداخت.
براساس این خبر، در این جشنواره که در دو بخش «مسابقه» و «غیرمسابقه» برگزار می‌شود مجموع 365 فیلم پذیرفته شده در هر دو بخش از کشورهای فرانسه، استرالیا، آلمان، بلژیک، هند و برزیل با هم به رقابت می‌پردازند.
همچنین دو فیلم کوتاه انیمیشن «دزد درخت‌ها» به کارگردانی راشین خیریه و «مومو» به کارگردانی هادی طبسی و رسول زرین در بخش «غیرمسابقه‌»ای این جشنواره قرار دارند.
گفتنی است مریم‌کشکولی‌نیا مهمان ویژه هجدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های محیط زیست و ویدیویی کشور برزیل بود.
در عین حال تلویزیون محلی شهر گونیاس نیز به خاطر تکنیک جالب و پر کار این فیلم با وی نیز گفت‌وگویی انجام داد.
این جشنواره با هدف ترویج تولید فیلم‌هایی که به مسایل محیط زیست می‌پردازند و تشویق اهالی سینما برای تماشای این نوع فیلم‌ها در این منطقه همه ساله برگزار می‌شود.
دست‌اندرکاران این جشنواره امیدوار هستند که بتوانند با برگزاری این رویداد فرهنگی به بهبود اوضاع اقتصادی این شهر به طور خلاقانه کمک کنند و زمینه توسعه‌ی روزافزون بخش فرهنگی و گردشگری این شهر را به عنوان میزبان این جشنواره فراهم کنند.
این گروه، مسایل زیست محیطی را موضوع اصلی جهان امروز می‌دانند و معتقد هستند که این جشنواره فضایی برای بحث و گفتگو در این زمینه را از طریق نمایش فیلم، برگزاری کارگاه، میزگردها، سمینارها و فعالیت‌های جنبی دیگر در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد.
هجدهمین جشنواره بین المللی فیلم‌های محیط زیست و ویدیویی (FICA) از 26 تا 31 مرداد 1395 در شهر «گونیاس» کشور برزیل برگزار می‌شود.
 

برچسب‌ها