هنرمند اهل چک، داور مسابقه بین‌المللی نقاشی کودکان تهران

ایونا کاسالیکا از کشور چک داوری بخش بین‌الملل هشتمین مسابقه و نمایشگاه دو سالانه بین‌المللی نقاشی کودکان و نوجوانان تهران را انجام می‌دهد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این بانوی هنرمند و مربی کودکان و نوجوانان در سال 1392 و 1393 (2013-2014) عضو هیات داوری رقابت‌های بین‌المللی نقاشی کودکان در هنگ کنگ بوده است.
دبیرخانه مسابقه همچنین از سیدمهدی مجتهد، نادر فاطمی، زهرا آبسوران و مامک یحیی‌پور از هنرمندان عرصه کودک و نوجوان به عنوان داوران ایرانی مرحله نهایی این رقابت هنری نام برده است که داوری آثار رسیده از استان‌های مختلف این مسابقه را بر عهده دارند.
هم‌چنین، قرار است مرحله نهایی داوری مسابقه در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه 17 و 18 آبان 1395 انجام شود؛ این در حالی است که مرحله نخست داوری این مسابقه از سوی هنرمندان عرصه کودک انجام شده است.
در عین حال، بیش از 3500 اثر از کشورهای مختلف و 1500 اثر از کودکان و نوجوانان ایرانی به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.
هشتمین مسابقه و نمایشگاه دو سالانه بین‌المللی نقاشی کودکان و نوجوانان تهران در سال 1395 به موضوع «آب» به عنوان یکی از جلوه‌های زیبایی و طراوت جهان هستی، اختصاص یافته است.
این مسابقه‌ با موضوع «آب» و «آزاد» و با هدف آشنایی کودکان و نوجوانان سراسر جهان با راه‌های صرفه‌جویی در مصرف آب و آشنایی با پیامدهای ناشی از وقوع بحران آب، از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.