برگزیدگان  مسابقه هنری «لیدیسه» چک معرفی شدند

برگزیدگان چهل و چهارمین مسابقه بین‌المللی هنرهای زیبا «لیدیسه» کشور چک در سال 2016، معرفی شدند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، از بین 18075 اثر رسیده از 77 کشور جهان به چهل و چهارمین مسابقه بین‌المللی هنرهای زیبا «لیدیسه»، 14 نفر از اعضای مراکز فرهنگی و هنری کانون موفق به کسب نشان و دیپلم افتخار از این دوره مسابقه شده‌اند.
بر این اساس، در بخش «نقاشی» این مسابقه بین‌المللی، کیان جمشیدپور 7 ساله از مرکز شماره یک کانون کرمانشاه و اسرا صالحی و فاطیما یاوری هر دو 7 ساله از مجتمع کانون کرمانشاه، نشان رز لیدیسه و دیپلم افتخار را دریافت کرده‌اند.
فربد جعفری 6 ساله از مجتمع فرهنگی‌هنری کانون کرمانشاه، مبینا نظری 6 ساله از کانون کرمانشاه، آرش ساول‌زاده و محمدرضا مسعودی‌نیا 10 ساله هر دو از مرکز شماره 10 کانون کرمانشاه و آیدا پروین 13 ساله از مرکز پارس‌آباد کانون اردبیل نیز دیپلم افتخار بخش نقاشی را از آن خود کردند.
هم‌چنین در بخش «عکس» نورا حسین‌نژاد 12 ساله از مرکز ماکو آذربایجان غربی و سویل صدقی 13 ساله از مرکز شماره یک کانون اردبیل، نشان رز لیدیسه و دیپلم افتخار این مسابقه را کسب کردند.
دیپلم افتخار بخش عکس به هستی مرتضوی 12 ساله از مرکز شماره یک کانون اردبیل، احسان صادق‌پور 9 ساله از مرکز شاهین دژ کانون آذربایجان غربی، سنا صادق‌پور 11 ساله از مرکز شاهین دژ کانون آذربایجان غربی و حنانه شهماری 10 ساله از مرکز شماره یک کانون اردبیل، تعلق گرفت.
بر این اساس، این مسابقه با موضوع‌های «مدرسه و آموزش و پرورش» (به زودی به مدرسه می‌روم، چگونه جایی خواهد بود؟ از کدام راه به مدرسه می‌روم و چه چیز در کیف مدرسه خواهم داشت؟ مدرسه‌ام، کلاس درس‌مان، نیمکت‌ها، اتاق‌ها و مجموعه‌ها، آزمایشگاه، استودیو، ورزشگاه، و زمین بازی مدرسه چگونه است؟ چه یاد می‌گیریم و چگونه یاد می‌گیریم؟ درس مورد علاقه‌ام کدام است؟ و... برگزار شد.
این در حالی است که کانون با ارسال 543 اثر نقاشی و 44 قطعه عکس در این مسابقه شرکت کرده است.
در عین حال، قرار است جوایز این دوره از مسابقه از سوی ایونا کاسالیکا داور بین‌المللی و سرپرست گالری لیدیسه (دهکده‌ای در جمهوری چک) و سرپرست ICEFA نمایشگاه بین‌المللی هنرهای زیبا لیدیسه کشور چک در مراسمی به برندگان مسابقه اهدا شود.