امام جمعه قم: کودکان و نوجوانان را با نهادهای مذهبی گره بزنیم

امام جمعه قم گفت: گره زدن کودکان و نوجوانان با نهادهای مذهبی از سنین خردسالی باعث تعمیق باورهای مذهبی در ذهن و جان آن‌ها می‌شود

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، حجه‌الاسلام محمد سعیدی نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه قم که در همایش سراسری کارشناسان کانون با موضوع تعمیق و توسعه فعالیت‌های دینی و مذهبی در مجتمع یاوران حضرت مهدی(عج) جمکران سخن می‌گفت افزود: نگاه ما به حوزه تعلیم و تربیت کودکان باید این باشد که آن‌ها قرار است در آینده بزرگ شوند و به معنای واقعی و انسانی نه فقط گیاهی رشد کنند.
وی تاکید کرد: برخی از پیامبران و امامان مانند حضرت عیسی، حضرت موسی، حضرت امام جواد علی‌رغم کودکی مورد عنایت الهی قرار گرفته‌اند و این نشان می‌دهد فطرت کودکان برای این پذیرش‌ها آمادگی دارد.
حجه‌الاسلام سعیدی وظیفه کانون را در این زمینه مهم ارزیابی و خاطرنشان کرد: رسالت سنگینی بر عهده شماست و شما بازوی اجرایی آموزش و پرورش در زمان‌های فراغت کودکان و نوجوانان هستید و باید با یکدیگر تعامل مناسبی داشته باشید.
امام جمعه قم سخنی از جواهر لعل نهرو را بازگو کرد که او بیکاری و فراغت را در زندگی نوجوانان و جوانان یک آفت تلقی کرده و گفته بود که هیچ مکتب و منطقی جز مذهب نمی‌تواند این اوقات فراغت را پرکند.
وی لزوم انس دادن کودکان با مفاهیمی مانند رعایت حریم‌های شرعی از سن کودکی، حجاب و عفاف و توجه به هویت ملی و اسلامی را یادآور شد.
حجه‌الاسلام سعیدی در پایان تحقیر فرهنگ بیگانه و ترویج فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی را راه مبارزه با دشمن دانست و در عین حال از مراکز و نهادهای متصدی خواست با مفسدان و مهاجمان فرهنگی از راه قانونی برخورد کنند.
همایش سراسری توسعه و تعمیق فعالیت‌های دینی و مذهبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان طی روزهای 9 تا 12 اسفند در قم برگزار شد.