نقش نیروی انسانی به عنوان مهم‌ترین عامل رضایت‌مندی مخاطب

رییس کانون زبان ایران در نشست با مسوولان مراکز آموزشی کانون زبان در استان تهران از میان مولفه‌هایی که در ارایه خدمات به مخاطبان تاثیرگذارند بر نقش نیروی انسانی در رضایت‌مندی تاکید کرد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و اموربین‌الملل کانون، در این نشست دکتر سیدمحمدرضا هاشمی از توجه به کیفیت آموزش در مراکز کانون زبان ایران به عنوان مهم‌ترین رویکرد و دغدغه اصلی خود یاد کرد و گفت: باید توجه داشته باشیم که کمیت و کیفیت دو مقوله جدا از هم نیست و باید ضمن توجه به توسعه و گسترش مراکز،  در همه بخش‌ها نگاه کیفی نیز داشته باشیم.
وی یادآور شد: توسعه اگر با برنامه‌ریزی و رویکرد کارشناسی همراه و عناصر کیفی و مولفه‌های کیفیت‌ساز در آن لحاظ شود بر مدار کیفیت حرکت ‌می‌کند و تاثیرگذاری بیشتری خواهد داشت.
هاشمی ادامه داد: مولفه‌های زیادی از قبیل محتوای آموزشی، شرایط، تجهیزات و... برای جلب رضایت مخاطبان وجود دارد اما باید توجه داشت که نیروی انسانی از همه این موارد مهم‌تر است چرا که کانون زبان ایران سازمانی بزرگ است که خدمات آموزشی ارایه می‌دهد و مخاطب آن خدمات را بدون واسطه از طریق نیروهای انسانی دریافت می‌کند و پیوسته باید به دنبال رضایت‌مندی مخاطبان باشد.
وی گفت: برای دست‌یابی به این مهم باید بررسی کنیم در مواجهه با مخاطب در چه سطحی قرار داریم؟ آیا مخاطبان از خدمات رضایت دارند؟ اگر رضایت دارند از حضورشان در این موسسه خشنودند و احساس شعف می‌کنند یا نه؟
رییس کانون زبان ایران افزود: اگر به دنبال رضایت، خشنودی و شعف مخاطبان هستیم باید ابتدا از رضایت‌مندی نیروی انسانی، کارکنان و مدرسان اطمینان حاصل کنیم تا در ادامه بتوانیم به سایر مولفه‌ها سریع‌تر دست پیدا کنیم.
در ابتدای این نشست قاسم سلیمانی معاون کانون پرورش فکری استان تهران در کانون زبان، این دیدار را فرصتی برای آشنایی با دیدگاه‌های رییس جدید کانون زبان ایران دانست.
در ادامه‌ی این مراسم تعدادی از مسوولان مراکز به برخی از موضوع‌های کلی از قبیل توجه به نظارت بر نیروی انسانی جذب شده در سازمان، توجه به حقوق و دستمزدها، نظارت و بازنگری در محتوای کتب درسی، توجه بیشتر به تبلیغات در کانون زبان و... اشاره کردند.

گفتنی است در این نشست هم‌چنین دکتر شهین واعظی، معاون آموزش و نوآوری، رضا لیاقی معاون اداری‌مالی و محمدرضا سهرابی مدیر روابط عمومی کانون زبان ایران نیز حضور داشتند.