کد خبر: 227739
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۹
آموزش مدرس کانون زبان با مجوز دانشگاه علمی کاربردی

کانون زبان ایران مجوز اجرای تک پودمان آموزش مدرس زبان را از دانشگاه علمی کاربردی دریافت کرده است تا از این پس بتواند در چهارچوبی دانشگاهی، علاقه‌مندان و دبیران زبان انگلیسی دبیرستان‌ها را تحت پوشش این آموزش‌ها قرار دهد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، دکتر سیدمحمدرضا هاشمی رییس کانون زبان ایران در گردهم‌آیی مدیران کل ستادی و استانی کانون در تهران بر توجه به نیروی انسانی کانون زبان در ابعاد مختلف حرفه‌ای، اخلاقی، مهارتی و دانش‌افزایی تاکید کرد و گفت: این نگرش که «ما به دلیل این که فعالیت‌های‌مان آموزشی است پس خود نیازی به آموزش نداریم»، یک تهدید است و به همین دلیل برنامه‌هایی برای ارتقای نیروی انسانی در نظر گرفته‌ایم.
وی بازبینی ساختار و محتوای کانون زبان و آموزش‌های آن را ضروری دانست و با اشاره به تشکیل شورای سیاست‌گذاری کانون زبان با مسوولیت مدیرعامل کانون تاکید کرد که زیر مجموعه‌ی این شورا، کارگروه‌هایی نیز به مباحثی مانند ساختار، ادغام نیروی انسانی و بهینه‌سازی نیروها، انسجام فعالیت‌ها، قوانین و ضوابط آموزشی، گسترش زبان فارسی، محتوای آموزشی، رفاه و توسعه و خلاقیت خواهند پرداخت.
هاشمی رویکرد اصلی این کارگروه‌ها را  ارتقای جایگاه کانون زبان با دیدگاهی کیفی برشمرد و توضیح داد که رویکرد کیفی محدود به بعد آموزش نیست بلکه باید تمامی کارهای اصلی ما با این رویکرد در همه ابعاد و سطوح دنبال شود و در این زمینه پژوهش‌ها نیز به همین سمت سوق پیدا می‌کند.
تاکید بر رعایت مسایل ایمنی و سلامت محیط کار در کانون زبان با توجه به حجم زیاد مخاطب‌، بررسی توسعه‌ی مراکز و بحث مراکز مشارکتی در شورای سیاست‌گذاری و کارشناسی دقیق کتاب‌ها و محتوای آموزشی از دیگر مواردی بود که هاشمی به آن‌ها اشاره کرد.
وی در پاسخ به سوال یکی از مدیران درباره‌ی محتوای کتاب‌های کانون زبان تصریح کرد کتاب‌های موجود به لحاظ فرهنگی‌ به مراتب  نسبت به کتاب‌های دیگر موسسه‌ها کم مشکل و مناسب‌تر است در عین حال در بحث محتوا و ارایه شاخص برای سبک زندگی ایرانی و اسلامی کار کارشناسی بیشتری صورت خواهد گرفت.
رییس کانون زبان ایران همچنین گفت که موضوع مراکز مشارکتی هنوز در شورای سیاست گذاری مورد بررسی قرار نگرفته اما در روند فعالیت‌های آنان طبق روال گذشته در حال حاضر خللی ایجاد نمی‌شود و این مراکز به فعالیت خود ادامه می‌دهند.
هاشمی در پایان گفت که آموزش‌های مجازی نیز به صورت  غیر حضوری و بر خط(آن‌لاین) در کانون زبان توسعه خواهد یافت.
گردهم آیی مدیران کل ستادی و استانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور  روزهای 21 و 22 اسفند 1392 در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون تهران برگزار شد.