کد خبر: 231900
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۳
انتشار فراخوان هفتمین جشنواره هفته پژوهش کانون

هفتمین جشنواره هفته پژوهش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در دو بخش «بزرگ‌سال‌» و «کودک و نوجوان» فراخوان داد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، اداره کل آموزش و پژوهش کانون از تمامی پژوهش‌گران کشور به صورت آزاد و مربیان و کارشناسان و کارکنان کانون دعوت کرده است تا آثار پژوهشی خود را در پنج بخش طرح‌های پژوهشی، طرح‌های اقدام‌پژوهی، پایان‌نامه‌های دانشجویی (در سطح کارشناسی ارشد و بالاتر)، مقاله‌های پژوهشی و پژوهش‌های اعضای مراکز فرهنگی‌هنری به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.
بر همین اساس، موضوع این پژوهش‌ها در بخش «بزرگ‌سال»‌ باید در حیطه اهداف و وظایف کانون و یا با توجه به محورهایی (تمامی در حوزه‌ی کودک ونوجوان) هم‌چون هنر، سینما و تئاتر، ادبیات، تعلیم و تربیت غیررسمی، اوقات فراغت، ترویج کتاب‌خوانی، کشف و شکوفایی استعدادها، خلاقیت، فعالیت‌های فرهنگی‌هنری و کتاب‌خانه‌های کودک و نوجوان باشد.
بر اساس این خبر، آثار پژوهشی در حوزه نوجوانان اولویت دارند.
در همین بخش، آثاری که گردآوری صرف مطالب باشد، پذیرفته نمی‌شود و آثاری بررسی می‌شود که در سال‌های 1392 و 1393 انجام شده باشد و در دوره قبل این جشنواره شرکت نکرده باشد.
هم‌چنین نسخه ارسالی آثار نباید دست نویس باشد و نسخه تایپ و چاپ شده به همراه لوح فشرده آن ارسال شود، آثار ارسالی دارای چکیده و مشخصات کامل مجریان باشد و آثار ارسالی به هیچ عنوان برگردانده نخواهد شد.
در عین حال مقاله‌های پژوهشی باید حداکثر تا 8 هزار کلمه و با قلمBNazanin  و اندازه 14 به دبیرخانه جشنواره ارسال شود.
بر همین اساس بخش «کودک و نوجوان» جشنواره تنها به اعضای مراکز کانون اختصاص دارند و آنان در انتخاب موضوع پژوهش آزادند، آثار باید از فکر و ایده اعضا و با نگارش خود آن‌ها و راهنمایی مربیان باشد و آثار پژوهش گروهی (حداکثر سه نفر) در اولویت انتخاب هستند.
هم‌چنین از هر عضو فقط یک اثر پذیرفته می‌شود و آثاری مورد بررسی قرار می‌گیرد که در دوره قبل این جشنواره و جشنواره‌های دیگر شرکت نکرده باشد و آثار ارسالی، گردآوریِ صرفِ مطالب (کتاب، نشریه و اینترنت) نباشد.
در عین حال، آثار ارسالی از دو گروه سنی کودک و نوجوان جداگانه بررسی و انتخاب می‌شود.
شرکت‌کنندگان تا اول مهر 1393 فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره به نشانی تهران، خیابان‌ فاطمی،‌ خیابان ‌حجاب، ‌روبروی سازمان آب، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، کدپستی: 1415613144، اداره کل آموزش و پژوهش ارسال کنند.
هم‌چنین علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن‌های 88971379- 88971318- 88971336-021 تماس بگیرند و یا با رایانامه kanoon.pazhuhesh@yahoo.com در ارتباط باشند.
جشنواره هفته پژوهش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذر 1393 هم‌زمان با هفته‌ی پژوهش و با هدف توسعه و ترویج فرهنگ پژوهش برگزار می‌شود.

برای دریافت فراخوان جشنواره این‌جا را کلیک کنید.