کد خبر: 237695
تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۱
اولویت‌های پژوهشی کانون در سال 93 اعلام شد

اداره‌کل آموزش و پژوهش کانون به منظور دعوت از پژوهش‌گران، دانشگاهیان و صاحب‌نظران حوزه کودک و نوجوان اولویت‌های پژوهشی این مجموعه را اعلام کرد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در این اولویت‌بندی دارابودن مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و بالاتر و سابقه‌ی پژوهشی برای متقاضیان اجرای طرح‌های پژوهشی از شرایط اصلی پاسخ‌گویی به این فراخوان اعلام شده است.
بر اساس این گزارش ارزیابی فعالیت‌های کتاب‌رسانی مراکز سیّار روستایی، شهری و کتاب‌خانه‌های پستی کانون و راه‌کارهای توسعه‌ی آن به عنوان یکی از اولویت‌های پژوهشی معرفی شده است.
هم‌چنین ارزیابی شیوه‌ی تجهیز منابع کتاب‌خانه‌ای مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از لحاظ تنوع، پاسخ‌گویی به نیازهای مخاطبان، به روزبودن و راه‌کارهای عملی توسعه‌ی آن و ارزیابی جامع معماری و فضا در کتاب‌خانه‌های کانون و ارایه‌ی الگوی مناسب عنوان‌های بعدی طرح‌های پژوهشی اعلام شده است.
در عین‌حال ارزشیابی جامع تولیدات کانون شامل: کتاب، سرگرمی، فیلم و تئاتر، روش‌های توسعه و بهینه سازی فعالیت‌های مراکز فراگیر کانون و تدوین راهنمای جامع عملی برای ترویج کتاب‌خوانی اعضای مراکز از دیگر اولویت‌های طرح‌های پژوهشی کانون عنوان شده است،
تدوین مبانی نظری و تجارب عملی هر یک از فعالیت‌های مراکز فرهنگی‌هنری، الگوی خط مشی نهادهای فرهنگی در ایران در قلمرو کانون و راه‌کارهای افزایش انگیزه‌های شغلی و تقویت همکاری کارکنان با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز اولویت‌های پایانی اعلام‌ شده در این شیوه‌نامه است.
گفتنی است: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به منظور تحقق اهداف، برنامه‌ها، ماموریت‌های پژوهشی سازمان، و تعامل و همکاری با متخصصان، صاحب نظران، و پژوهشگران فعال در حوزه‌های مرتبط با ماموریت‌های خود عنوان‌های اولویت‌های پژوهشی خود را اعلام و از پژوهشگران توان‌مند و علاقه‌مند در حوزه‌ی کودک و نوجوان دعوت به همکاری می‌کند.
مهلت ارسال پیشنهادهای پژوهشی برای متقاضیان اواسط بهمن 1393 اعلام شده است و بر این اساس علاقه‌مندان می‌توانند با انتخاب عنوان پژوهشی و تکمیل فرم ارایه شده در سایت اینترنتی کانون به نشانی www.kanoonnews.ir این پیشنهادها را به نشانی الکترونیکیkanoon.pazhuhesh@yahoo.com اداره‌کل آموزش و پژوهش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ارسال کنند.

فرم کامل اولویت بندی‌ها

فرم پیشنهاد طرح‌های پژوهش

برچسب‌ها