کانون زبان با دانشگاه تهران و انجمن آموزش زبان انگلیسی تفاهم‌نامه‌ امضا کرد

کانون زبان ایران به منظور هم‌افزایی توان علمی و پژوهشی با دانشکده زبان و ادبیات خارجی دانشگاه تهران و انجمن آموزش زبان و ادبیات انگلیسی ایران (تلسی)تفاهم‌نامه‌ی همکاری امضا کرد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، در تفاهم‌نامه‌ی همکاری که به امضای سیدمحمدرضا هاشمی رییس کانون زبان و مریم حق‌روستا، رییس دانشکده زبان‌ و ادبیات خارجی دانشگاه تهران رسید موضوع‌هایی از قبیل: همکاری در برگزاری دوره‌های آموزش زبان با اهداف ویژه، سمینارهای آموزشی، دوره‌های تربیت مدرس و آموزش ضمن خدمت، دوره‌های مجازی و ایجاد بستر مناسب با هدف همکاری‌های پژوهشی مشترک به عنوان محورهای اصلی تفاهم‌نامه مطرح شده است.
هم‌چنین در تفاهم‌نامه‌ی دیگری که به امضای سید محمد رضا هاشمی رییس کانون زبان ایران و سیده سوسن مرندی رییس انجمن آموزش زبان و ادبیات انگلیسی در ایران رسیده است، طراحی دوره‌ی آموزش زبان انگلیسی بر اساس شاخص‌های سبک زندگی ایرانی و اسلامی به عنوان اولین محور همکاری یاد شده است.
در همین حال طراحی و استانداردسازی آزمون ملی بسندگی زبان انگلیسی (سنجش مهارت زبان)، طراحی دوره‌های تربیت مدرس زبان انگلیسی قابل اجرا در سطح ملی و همکاری‌های مشترک پژوهشی از محور‌های دیگر این تفاهم‌نامه است.
بر همین اساس همکاری در طراحی دوره‌های آموزشی با استفاده از فن‌آوری‌های آموزشی، راه‌اندازی و چاپ نشریات علمی و کاربردی در حوزه‌ی آموزش زبان انگلیسی و برگزاری مشترک کارگاه‌های آموزشی و سخنرانی‌های علمی نیر سه محور پایانی این تفاهم‌نامه‌ همکاری است.