نسل جدید عروسک‌‌های دارا و سارا به خانه ایرانیان آمد

با اهدای 6 عروسک جدید سارا و دارا به سه کودک تهرانی، نسل جدید این عروسک‌های ایرانی به صورت رسمی وارد بازار شد.<BR>

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، در مراسم پایانی پنجمین جشنواره فیلم‌های کودکان برای کودکان(قاصدک) که در سالن غدیر مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون برگزار شد، این کودکان خردسال تهرانی با لباس‌های محلی ایرانی به روی صحنه رفتند و عروسک‌های خود را از دست مسوولان کانون دریافت کردند.
مهدی باقری معاون تولید کانون در حاشیه این مراسم خاطرنشان کرد که این عروسک‌ها بر اساس وعده‌ای که داده شده بود با چهره‌ای جدید هم‌زمان با سی و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در فروشگاه‌های کانون سراسر کشور عرضه شده است.
وی قیمت تک فروشی این عروسک‌ها را بر اساس مصوبه شورای ویژه سیاست‌گزاری این عروسک‌ها در کانون، 79هزار ریال با لباس‌های شهری اعلام کرد و توضیح داد که نسل جدید دارا و سارا علاوه بر قیمت کم‌تر از وزن سبک‌تر و اندازه کوچک‌تری نسبت به نسل پیشین خود برخوردارند.
نسل اول دارا و سارا با لباس شهری به قیمت 125هزار ریال و با لباس محلی به قیمت 175هزار ریال عرضه می‌شد.
به گفته باقری قدِ عروسک‌های جدید 30 سانتی‌متر است و با دو نوع آرایش مو و دو رنگِ لباس ارایه‌ می‌شود.
معاون تولید کانون در عین حال تولید محصولات جانبی را در معرفی این عروسک‌ها با اهمیت ارزیابی کرد و از انتشار کتابی با موضوع عمو نوروز و با محوریت شخصیت‌های داستانی دارا و سارا تا پایان سال جاری خبر داد.
او یادآور شد تولید لوح فشرده موسیقی دارا و سارا نیز به صورت یک بسته و با استفاده از اشعار شاعران صاحب‌نام عرصه کودک و نوجوان در کانون ادامه دارد.
ساخت یک مجموعه بازی رایانه‌ای با موضوع دارا و سارا نیز از برنامه‌های مرکز سرگرمی‌های ‌سازنده کانون برای معرفی این عروسک‌های ایرانی به کودکان و نوجوانان است که مهدی باقری به آن اشاره کرد.
در همین حال به گفته معاون تولید کانون در صورت ارایه این عروسک‌ها با لباس محلی قیمت لباس اضافی همچون نسل قبلی از خریداران دریافت می‌شود.
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان محصولات فرهنگی‌اش را از طریق نزدیک به 150 فروشگاه و غرفه فروش خود در سراسر کشور عرضه می‌کند.