دبیری جشنواره پویانمایی تهران به کریمی صارمی سپرده شد

دبیری هفتمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران باردیگر به محمد رضا کریمی صارمی سپرده شد تا از تجربه‌های اجرایی مدیر باسابقه شش دوره پیشین این رقابت معتبر سینمایی استفاده شود.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، سید صادق رضایی رییس هیات مدیره و مدیر عامل کانون اداره‌ی هفتمین دوره این جشنواره را نیز با صدور حکمی به کریمی صارمی واگذار کرد.

در این حکم ضمن اشاره به تجربیات، تعهد و سوابق ارزنده وی در امور سینمایی کانون و شناخت خوب او از عرصه هنر پویانمایی از دبیر جشنواره خواسته شده است که سمت و سوی این رقابت هنری معتبر به گونه‌ای باشد که در نهایت برگزاری آن به رشد و شکوفایی هنر پویانمایی ایران بی‌انجامد.

در همین حکم به صورت ویژه بر برنامه ریزی برای سهیم شدن مراکز فرهنگی، هنری کانون سراسر کشور به منظور بهره‌مندی از فواید آن همچنین برگزاری کارگاه‌های آموزشی و نمایش برگزیده آثار جشنواره در شهرستان‌ها تاکید جدی شده است.

توجه به انتخاب آثار از میان بهترین فیلم‌های جهان  و حامل پیام‌های ارزشمند و سازگار با فرهنگ ایران اسلامی، رعایت شئونات اسلامی و پای‌بندی به ارزش‌های اخلاقی در کلیه‌ی برنامه‌ها به عنوان یک اصل مهم و عدم عدول از موازین ارزشی  در کنار صرفه‌جویی و جلوگیری از اسراف در تمامی مراحل برگزاری جشنواره از دیگر نکاتی است که در این حکم به آن اشاره شده است.

مدیر عامل کانون در عین حال از دبیر جشنواره خواسته ‌است در حد امکان در برگزاری این رویداد هنری از حمایت‌های مادی و معنوی نهادها و سازمان‌های فرهنگی و هنری بهره بگیرد.

جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران از سال 1377 با مدیریت محمد رضا کریمی صارمی مدیر امور سینمایی کانون پایه ریزی و آغاز به کار کرد و اکنون با این حکم قرار است وی دبیری هفتمین دوره‌ی این جشنواره را نیز ـ که طی روزهای 15 تا 19 اسفند 1389 در مرکز آفرینش‌های فرهنگی، هنری کانون برگزار می‌شود ـ بر عهده بگیرد.

وی علاوه بر برگزاری جشنواره پویانمایی مدیریت امور سینمایی کانون  را ازسال  1374 بر عهده داشته  و تاکنون با مدیریت تولید وی بیش از 200 عنوان فیلم در این سال‌ها توسط کانون ساخته شده است.

بر همین اساس دبیرخانه هفتمین جشنواره بین المللی پویانمایی به تازگی با صدور فراخوانی علاقه‌مندان را به ارسال آثارشان به دفتر این جشنواره در تهران ـ تا تاریخ 15 آذرـ امسال دعوت کرده است است.

در همین حال به زودی امکان ثبت نام اینترنتی علاقه مندان به شرکت در این جشنواره نیز از طریق سایت اینترنتی جشنواره به نشانی www.tehran-animafest.ir فراهم خواهد شد.

گفتنی است در حال حاضر فرم مقررات شرکت در هفتمین جشنواره بین المللی پویانمایی تهران بر روی سایت خبری کانون به نشانی www.kanoonnews.ir   قابل دریافت است.


فرم مقررات شرکت در هفتمین جشنواره بین المللی پویانمایی تهران