آشنايي کودکان با فعاليت‌هاي خاص اسلامي و داستان زندگي پيامبران

کودکان و نوجوانان با شيوه‌هاي جذابي مانند تئاتر، قصه‌نويسي، نمايش عروسکي در شانزدهمين جشنواره يک هفته با کانون با فعاليت‌هاي خاص اسلامي آشنا مي شوند

به گزارش روابط عمومي کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان، خديجه مهدوي، مربي غرفه فعاليت‌هاي خاص اسلامي در شانزدهمين جشنواره يک هفته با کانون در اين باره گفت: "در اين غرفه کودکان را از طريق بازي، نمايش و نمايش عروسکي با سوره‌هاي قرآني و احکام و احاديث اسلامي آشنا مي‌کنيم."
وي در باره نحوه آشنايي کودکان با مفاهيم قرآني گفت: "کودک قبل از اين‌که بداند قرار است با مفاهيم قرآني آشنا شود؛ وارد فضاي بازي، قصه و نمايش مي‌شود و سپس همراه مربي، يک موضوع خاص اسلامي را دنبال مي‌کند. در پايان مربي با کارت‌هايي که روي آن نام آيه و سوره‌هاي قرآني نوشته شده کودک را با اين مفاهيم آشنا مي کند."
بخش ديگري از غرفه فعاليت‌هاي خاص اسلامي، به معرفي پيامبران ناشناخته براي کودکان اختصاص دارد. مهدوي در اين باره گفت: "در طول تاريخ يکصد و بيست چهار هزار پيامبر فرستاده شده‌اند که نام بسياري از آن‌ها براي کودکان و نوجوانان مشخص نيست. در اين غرفه با شيوه‌هاي مختلف تلاش مي‌کنيم کودکان و نوجوانان را با شيوه زندگي پيامبران آشنا کنيم.
وي همچنين در باره بخش ديگري از فعاليت‌هاي اين غرفه بيان کرد: "سفره‌اي با انواع غذاها تزيين کرده‌ايم و احاديث مربوط به آداب غذا خوردن،تبعات منفي پرخوري را به کودکان مي آموزيم."
مهدوي با بيان اين‌که مبناي فعاليت اين غرفه را نمايش و نمايش خلاق است، گفت: "آشنايي کودکان با مفاهيم اسلامي از طريق قصه و نمايش، موجب گرايش کودکان به مفاهيم اسلامي مي‌شود."
شانزدهمين جشنواره يک هفته با کانون 15 تا 22 مهر در مراکز فرهنگي و هنري کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان در سراسر کشور برپا است.