چهاردهمین جشنواره کتاب کودک و نوجوان 30 آبان آغاز می‌شود

چهاردهمین جشنواره کتاب کودک و نوجوان از ناشرانی که تلاش بیشتری برای تالیف کتاب به خرج داده‌اند، قدردانی می‌کند.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، شهرام شفیعی دبیر این جشنواره به خبرنگاران رسانه‌های جمعی گفت که معرفی ناشر نمونه در حوزه تالیف کتاب‌های کودک و نوجوان و بخش شهید فهمیده برای معرفی آثار برگزیده حوزه نشر کتاب‌های دفاع مقدس برای کودکان ونوجوانان دوبخش جدیدی است که به جشنواره چهاردهم افزوده شده است.
وی یادآور شد آثار منتشر شده در سال‌های 1387 و 1388 در حوزه کتاب کودک و نوجوان در سه مرحله بررسی و در نهایت برگزیدگان، هم‌زمان با برگزاری جشنواره طی آیین ویژه‌ای معرفی می‌شوند.
شفیعی که صبح روز 10 آبان در مرکز آفرینش‌های فرهنگی، هنری کانون برنامه‌های جشنواره را برای خبرنگاران رسانه‌های جمعی تشریح می‌کرد در عین حال افزود در این جشنواره تلاش خواهیم کرد تا شناسنامه‌ای فرهنگی برای هریک از کتاب ‌های برگزیده تهیه کنیم تا این آثار به نحو مناسب‌تری به خانواده‌ها معرفی شود و آنان بتوانند متناسب با نیازهای خود کتاب‌های مناسب فرزندانشان را انتخاب کنند.
شفیعی توضیح داد که 1323 عنوان کتاب منتشر شده در دو سال گذشته توسط داواران مورد بررسی قرار گرفته است و اکنون مرحله دوم داوری ادامه دارد.
برگزاری نشست در حوزه ادبیات تخصصی کودک و نوجوان از دیگر برنامه‌های این جشنواره است که در این نشست رسانه‌ای به آن اشاره شد.
بخش دیگری از سخنان شفیعی به سیاست‌های حمایتی کانون از بخش نشر کتاب اختصاص داشت و او توضیح داد که طرح در حال اجرای انتشار رمان برای نوجوانان توسط کانون به نوعی ادبیات کودک و نوجوان را از غربت خارج خواهد کرد و اکنون تقریبا نویسنده‌ای را نمی‌توان در این حوزه پیدا کرد که در این طرح مشارکت نداشته باشد.
حمیدرضا شاه‌آبادی معاون تولید کانون نیز در این نشست در همین زمینه یادآور شد که از میان رمان‌های در دست انتشار کانون کار تولید 5 عنوان به پایان رسیده است و تا اردیبهشت 1390 تعداد 40 عنوان از این کتاب‌ها روانه بازار نشر خواهد شد.
وی به تشریح چگونگی اجرای این طرح در کانون پرداخت و گفت برای نگارش و انتشار این کتاب‌ها شش ماه زمان قایل شده ایم و امکانات و تسهیلات مناسبی در اختیار نویسندگان قرار داده شده است.
شاه‌آبادی در پایان اظهار امیدواری کرد تا با افزایش آثار منتشرشده برای کودکان با نیازهای ویژه(نابینان و ناشنوا) این آثار نیز در جشنواره‌های آینده کتاب کودک ونوجوان مورد داوری و ارزیابی قرار بگیرند.
چهاردهمین جشنواره کتاب کودک و نوجوان روزهای 30 آبان تا 6 آذر در مرکز آفرینش‌های فرهنگی، هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در خیابان حجاب تهران برگزار می‌شود.