تشکیل نخستین جلسه کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر استان آذربایجان شرقی

نخستین جلسه کمیته کودک ونوجوان ستاد دهه فجر آذربایجان‌شرقی با حضور تمامی اعضای این کمیته در محل کانون استان تشکیل شد.

دراین جلسه که نمایندگانی از سازمان بهزیستی،صدا وسیما،کمیته امداد،معاونت پرورشی و معاونت آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی به همراه سرپرست و کارشناسان کانون حضور داشتند در خصوص رویکرد و محورهای مهم برنامه های بزرگداشت سی و دومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی بحث و تبادل نظر شد.
«نورعلی رزاقی» مسوول کمیته کودک ونوجوان ستاد دهه فجراستان درابتدای این جلسه با اشاره به نقش مهم این کمیته در انتقال مفاهیم و ارزش‌های والای انقلاب اسلامی به کودکان ونوجوانان گفت:«لازم است این مفاهیم به درستی و با شیوه‌های صحیح واز طریق برنامه ریزی‌های اصولی منتقل شود تا آینده سازان میهن اسلامی با اهداف بلند نظام مقدس جمهوری اسلامی آشنا شوند». سرپرست کانون استان افزود:« راه اندازی و فعالیت کمیته کودک ونوجوان ستاد دهه فجر نیز در همین راستاست و امیدوارم بتوانیم از عهده‌ی این مسوولیت سنگین برآییم.»
تبیین مباحث مربوط به امامت و ولایت، ترویج گفتمان انقلاب اسلامی با رویکرد آگاهی بخشی و بصیرت افزایی، معرفی دست‌آوردهای انقلاب اسلامی با رویکرد معرفی نظام مقدس جمهوری اسلامی، تولی و تبری و ضرورت دشمن شناسی از مهمترین محور برنامه‌های کمیته کودک ونوجوان ستاد دهه فجر است که درخصوص راه کارهای اجرایی این محورها بحث و تبادل نظر شد.
در این جلسه پیشنهادهای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی برای برگزاری هرچه شایسته‌تر برنامه‌های بزرگداشت دهه مبارک فجر مورد بررسی و تصویب اعضای کمیته قرار گرفت.
اجرای مسابقه اینترنتی با عنوان «فجر89» با موضوع معرفی وقایع و شخصیت‌های انقلاب، برگزاری مسابقه استانی وبلاگ نویسی با عنوان «یاران انقلاب» وبا محوریت انقلاب اسلامی ، برگزاری مسابقه عکاسی، تصویر‌سازی از اشعار حضرت امام(ره)، مراسم ختم قرآن به یاد امام راحل(ره) و شهدای انقلاب و دفاع مقدس و تجلیل از برگزیدگان مسابقه ادبی «دلنوشته های کودکان ونوجوانان استان خطاب به مقام معظم رهبری» با عنوان «زیر پرچم علی» از جمله برنامه‌هایی بود که به تصویب رسید.
شایان ذکر است بحث و تبادل نظر در خصوص شیوه‌های آشنایی کودکان ونوجوانان با مباحث مربوط به امامت و ولایت و اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری و ادبی در این زمینه از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه مطرح و هریک از اعضاء به ارایه نقطه نظرات و پیشنهادهای خود پرداختند و مقرر شد در جلسه آینده نیز درباره سایر محورهای اعلام شده بحث وتبادل نظر شود.
کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر آذربایجان شرقی در حال حاضر با دارا بودن سایت اطلاع رسانی «فجر انقلاب» اقدام به انعکاس اخبار مربوط به فعالیت های این کمیته می‌کند که این سایت دارای بخش‌هایی مانند سرود‌های دوران انقلاب، معرفی شخصیت‌های انقلاب و معرفی کتاب در خصوص انقلاب اسلامی برای کودکان ونوجوانان است که کاربران این سایت می‌توانند با مراجعه به آن از این امکانات بهره‌مند شوند.
براساس این گزارش مسوول کمیته کودک و نوجوان استان آذربایجان شرقی همچنین علی بینش کارشناس روابط عمومی کانون این استان را به عنوان جانشین این کمیته انتخاب کرده است.
در همین حال نور علی رزاقی در نشست مشترک مسوولان این کمیته در ستادهای دهه فجر شهرستان‌های استان بر ضرورت عمق بخشیدن به فعالیت‌های مراکز کانون در بزرگ‌داشت ایام ا... دهه مبارک فجر تاکید کرد.
رییس کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی در استان آذربایجان شرقی در این جلسه مسئولین با بیان اینکه مخاطبان امروز ما در حقیقت مسوولان آینده این نظام مقدس هستند از مربیان کانون خواست در طراحی و اجرای برنامه‌های دهه مبارک فجر، معرفی دست‌آوردهای انقلاب اسلامی و تبیین جایگاه امامت و ولایت را بیش از پیش مورد توجه قرار دهند و در انتقال مفاهیم انقلاب به آینده سازان میهن اسلامی کوشا باشند.
گفتنی است این نشست باهدف هماهنگی های لازم برای برگزاری برنامه های بزرگداشت سی و دومین سالگرد دهه مبارک فجر در شهرهای مختلف استان صورت گرفت و برگزاری منظم جلسات کمیته کودک ونوجوان در شهرستان‌ها، تهیه جدول زمانی اجرای برنامه‌ها واطلاع رسانی مناسب و به موقع مسابقات و برنامه‌های درنظر گفته شده از دیگر موضوعات مورد بحث این جلسه بود.