آغاز ششمین جشنواره عکس کودک با معرفی برگزیدگان و برپایی نمایشگاه در تهران

ششمین جشنواره عکس کودک لحظات شیرین کودکی بچه‌های پرمهر سرزمین ایران را در قاب تصاویر ماندگار به نمایش می‌گذارد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، این جشنواره با نگاهی ویژه به اقوام ایرانی و کودکان سرزمین ایران روز شنبه 16 بهمن با برگزاری مراسمی به صورت رسمی گشایش می‌یابد.
در مراسم گشایش این جشنواره هنری از برگزیدگان آن در سه گروه سنی کودک، نوجوان و بزرگسال با اهدای جوایزی قدردانی خواهد شد.
در همین حال برگزاری این آیین در مرکز آفرینش‌های فرهنگی، هنری کانون و هم زمان با دهه فجر انقلاب اسلامی آغازگر نمایشگاهی است که 150 عکس راه‌ یافته به بخش مسابقه‌ این جشنواره را در معرض دید تماشاگران قرار می‌دهد.
این عکس‌ها از میان ۳‬ هزار و‪ ۲۷۴‬ قطعه عکس از ‪ ۸۵۰‬ عکاس توسط گروه داوری جشنواره شامل افشین شاهرودی عکاس و مدیر مسوول فصلنامه عکاسی خلاق، دکتر محمد ستاری عکاس و عضو هیات علمی دانشگاه تهران و محمد حسین حیدری عکاس و مدیر عامل انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس انتخاب شده‌اند.
مراسم اهدا جوایز و آغاز نمایشگاه ساعت 16 روز 16 بهمن 1389 برگزار می‌شود و قرار است در آن، فیلم مستند "عکس و عکاسی" از تولیدات سینمایی کانون در سال 1359 به صورت اختصاصی به نمایش گذاشته شود.
این فیلم به مصاحبه‌ها و سخنانی از مرحوم بهمن جلالی و تنی چند از عکاسان برجسته کشور با موضوع عکس و عکاسی اختصاص دارد.
سن عکاسان کودک شرکت کننده در این جشنواره زیر 12 سال، عکاسان نوجوان 12 تا 18 سال و عکاسان بزرگ‌سال بالای 18 سال و موضوع عکاسی برای دو گروه سنی اول و دوم، "آزاد" و سوم "کودک" تعیین شده بود.
همچنین قرار است هم زمان با برگزاری این جشنواره کتاب نفیس ششمین جشنواره عکس کودک نیز رونمایی شود.
ششمین جشنواره عکس کودک در مرکزآفرینش‌های فرهنگی، هنری کانون در تهران واقع در خیابان حجاب برگزار می‌شود.

اسامی 124 نفر از راه یافتگان به بخش نمایشگاه