قصه زیباترین قالب برای انتقال پیام‌ است

آسیه رحمتی قصه‌گوی خوزستانی گفت: قصه زیباترین قالب برای همه پیام‌های نوین و کهن و مایه‌ی گسترش و نفوذ این پیام‌ها به مخاطبان است.

به گزارش روابط‌ عمومی کانون پرورش فکری کودکان نوجوانان، این قصه‌گوی اندیمشکی با بیان این مطلب گفت: قصه کمک می‌کند تا در زمینه‌های مختلف، فرهنگ سازی کنیم و مقام آن تا آن حد رفیع است که خداوند در جای جای کتاب آسمانی خود برای روشن کردن ذهن تمام انسان‌ها و عبرت‌آموزی آ‌ن‌ها، قصه‌های افراد و اقوام مختلف را در سوره‌هایی مانند بقره، یوسف، قصص و... آورده است.
رحمتی با بیان این که قصه زبانی است که می‌تواند پیام انقلاب و فرهنگ ایرانی اسلامی را به اعماق جامعه رسوخ دهد گفت: قصه‌گو با بیان قصه‌های ملی و مذهبی خمیر مایه ذهن کودک را که آماده شکل‌گیری است و قابلیت پذیرش هرگونه ایدئولوژی را دارد، با مذهب و ملیت خود آشنا می‌کند تا او به شخصیت فردی و اجتماعی پایداری دست یابد.
وی با تاکید بر این که قصه‌ها به گونه‌ای غیرمستقیم بچه‌ها را در سرزمین خیالی،‌آرام آرام با راه و رسم زندگی آشنا می‌کند گفت: قصه باعث می‌شود تصویرسازی ذهنی کودک پرورش یافته و حس همزاد سازی در او تقویت شود.
رحمتی ادامه داد: قصه‌ها سراسر پند و اندرزند و احتیاجی نیست تا آن‌ها را برای کودک توضیح داد چرا که ذهن کنجکاو و پرسشگر کودک خود به راحتی پیام‌های داستان را گرفته حلاجی کرده و به نتیجه می‌رساند.
وی که قصه خود را با نام مهربان‌ترین دختر دنیا ارایه کرد گفت: داستان این قصه از زبان عروسکی است که به دنبال مهربان ترین دختر دنیا می‌گردد و طی یک سفر با قافله‌ی امام حسین(ع) همراه می‌شود.
چهاردهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی که از روز 30 بهمن در بندرعباس آغاز شده تا روز سوم اسفند در مجتمع آفرینش کانون بندرعباس به کار خود ادامه می‌دهد.