تجلیل از زهره پریرخ نویسنده و تصویرگر کتاب کودک

در مراسم پایانی چهاردهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی از زهره پریرخ نویسنده و تصویرگر مجموعه کتاب‌های "آی قصه، قصه، قصه" قدردانی شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، این مراسم به خاطر توجه پریرخ به ادبیات عامیانه در مجموعه 7 جلدی آی قصه، قصه، قصه و تأثیر آن روی کودکان و زنده کردن بخشی از ادبیات کودک انجام شد.
سیدصادق رضایی مدیرعامل کانون در این تقدیرنامه آورده است: لبخند نیلوفران آبی و عطر دلنواز اقاقی‌های سپید، برگ برگ اندیشه‌های‌تان را به لحظه‌های آبی مجموعه آی قصه، قصه، قصه پیوند دادی و ما رسم پرواز تا شهر کودکی‌ها را از تو آموختیم.
در ادامه این تقدیرنامه آمده است: این لوح به پاس تلاش بی‌شائبه در رویش سبز اندیشه‌های کودکان تقدیم ذوق سلیم و فرهیخته شما می‌شود.
پریرخ در سال 1362 با همکاری شراره وظیفه‌شناس و مریم سعیدنژاد کتاب‌های آی قصه، قصه، قصه را تهیه و تألیف کرد. در هریک از کتاب‌های این مجموعه، چهار قصه مختلف، به همراه توضیح کوتاهی در باره پیام هر قصه بازنویسی شده است.
وی مسوولیت مدیریت داخلی مجله گلبانگ، مسوولیت شورای پیش دبستان و مسوولیت پروژه کتاب‌های مرغک را تاکنون برعهده داشته است. پریرخ هم اکنون سردبیر مجله کوشش کودک و خردسال است.
در بخشی از این مراسم عطرین صفا عضو 11 ساله مرکز شماره 2 بندرعباس مطلبی با این مضمون را ارایه کرد: از پیچک ذهنت بالا می‌روی، دور تارهای تفکرت می‌پیچی نسیمی (دستمال خال خالی) را روی اندیشه‌ات می‌نشاند، دستهای تخیلت (پیراهن بی بی نازنین) را روی رخت‌آویز نگاه می‌آویزند.
از تو در توی فکرت (سیبو و میو) با شکرخندهایی دلپذیر تجسم هزار آرزوی کودکانه می‌شوند تا آوای (آی قصه، قصه، قصه)ات در دنیای (داراو سارا بپیچد) و لالایی شیرین چشمان‌شان شود...
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تاکنون کتاب‌های پیراهن بی بی نازنین، دستمال خال خالی، میراث فرهنگی ایرانیان، قصه‌های دارا و سارا، بازی با آوا، بازی با الفبا، راز و من پنگوئن هستم (از مجموعه مرغک) زهره پریرخ را منتشر کرده است.
پریرخ همچنین در سال 1378 جایزه جشنواره کتاب کودک و نوجوان را به خاطر نگارش و بازنویسی کتاب آی قصه، قصه، قصه دریافت کرد.
گفتنی است چهاردهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی روز 3 اسفند با معرفی برگزیدگان خود در بندرعباس پایان یافت.