مروری بر آثار خالق « ماجراهای کار و اندیشه» در هفتمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران

آثار «ابوالفضل رازانی»؛ نویسنده، کارگردان و انیماتور در بخش نمایش ویژه هفتمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران روی پرده می‌رود.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، در این دوره از جشنواره به پاس نیم قرن تلاش ارزشی در تولید آثار پر از کار و اندیشه، مروری بر آثار «ابوالفضل رازانی» استاد عروسکی ایران در بخش نمایش ویژه در نظر گرفته شده ‌است که این آثار طی روزهای برپایی جشنواره روی پرده می‌روند.
براساس این گزارش، رازانی متولد 1326 در شهر بروجرد است. او کار خود را از سال 1348 با ساخت مجموعه شش قسمتی ماه پیشونی در قالب پویانمایی عروسکی به سفارش تلویزیون آغاز کرد و از سال 1350 تاکنون بیست فیلم مستقل، دو مجموعه چهار قسمتی و پنج فیلم کوتاه داستانی و آموزشی ویژه کودکان و نوجوانان را کارگردانی کرده‌ است. از دیگر کارهای او در زمینه پویانمایی می‌توان به ساخت یک مجموعه دوازده قسمتی با نام ماجراهای کار و اندیشه اشاره کرد.
او در جشنواره‌های داخلی و بین‌المللی حضور یافته و جوایز متعددی از جشنواره‌های فجر، سینانیما، بیلبائو، کراکو، خیخون، هیروشیما، شانگهای، اصفهان، رشد و انیمادرید دریافت کرده و در جشنواره‌های گوناگون نیز عضو هیأت داوران بوده است.
رازانی در زمینه‌های دیگری چون پژوهش در ادبیات عامیانه، تهیه برنامه‌های رادیویی، عکاسی و تدریس پویانمایی فعالیت داشته و هم اکنون مدیرعامل کارگاه فیلم تهران و عضو آسیفای ایران و بین‌الملل است.
براساس این گزارش، اسامی آثار خالق مجموعه به یاد ماندنی «ماجراهای کار و اندیشه» که در جشنواره به نمایش در می‌آیند، به شرح زیر است:
- گزیده‌ای از مجموعه کار و اندیشه (کوچه نقاشی / 10 دقیقه)
- گزیده‌ای از فیلم تبلیغاتی (کفش ملی/ 2 دقیقه)
- گزیده‌ای از اتومبیل‌ها و پیاده‌ها، دوچرخه مقرراتی / 5 دقیقه
- گزیده‌ای از ماجراهای ساده / 8 دقیقه
- گزیده‌ای از کار و اندیشه در سفر به سرزمین حس‌های فراموش شده / 10 دقیقه
- عبور و رویای شهر خاکستری / 20 دقیقه
- آرزوهای به یادماندنی / 13 دقیقه
این آثار در روز 15 اسفند در سالن شماره یک سینما فلسطین و سینما سپیده ساعت 22 و همچنین در روز 16اسفند در سالن شماره دو سینما فلسطین ساعت 14، سالن شماره سه سینما فلسطین ساعت 16 و سینما تک موزه هنرهای معاصر ساعت 15:30 روی پرده می‌روند.
هفتمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران طی روزهای 15 تا 19 اسفند توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در تهران و هم‌زمان در سه استان همدان، مازندران و البرز برگزار می‌شود.