جشنواره سراسری کتاب ‌سازی رضوی فراخوان داد

کتاب‌سازی یکی از بخش‌های نهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) است که مسوولیت برگزاری آن را کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سیستان و بلوچستان بر عهده دارد.

به گزارش روابط عمومی کانون، این بخش امسال به بخش‌های جشنواره‌ بین المللی امام رضا(ع) افزوده شده و برای شرکت در آن هیچ محدودیت سنی در نظر گرفته نشده است.
بر این اساس تمامی علاقه‌مندان به شرکت در این مسابقه می توانند به صورت انفرادی یا گروهی (حداکثر 5 نفر) و با موضوع‌های زندگی امام رضا(ع) از تولد تا شهادت، خواهران و برادران امام رضا(ع) و ارتباط‌‌شان با امام، معجزات امام رضا(ع) ، خاطرات زیارت، سخنان، احادیث و روایت‌های نقل شده از امام رضا(ع) یا در ارتباط با ایشان، شعر و سروده‌ها، قصه و معماری اسلامی(رضوی) اقدام به کتاب‌سازی کنند.
مهلت تعیین شده برای شرکت در این جشنواره 10 شهریور و زمان برگزاری جشنواره 12 مهر اعلام شده است.
همچنین در فراخوان منتشر شده از این جشنواره ـ که نسخه‌ای از آن بر روی سایت خبری کانون به نشانی www. kanoonnews.ir قابل دسترسی است ـ استفاده از تکنیک‌های مختلف مانند کلاژ با کاغذ، پارچه و خمیر کاغذ و... آزاد اعلام شده است.
شرکت کنندگان همچنین می‌توانند علاوه بر کاغذ از هر شی دیگری مانند پارچه، ورقه‌های مسی و... برای کتاب‌سازی استفاده کنند و ابعاد کتاب‌ها نیز نباید از 100 در 70 بیشتر باشد.
اولین جشنواره کتاب‌سازی رضوی اهدافی را مانند اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی، هنری مذهبی مرتبط با سیره ائمه معصومین(علیهم السلام) به ویژه امام رضا(ع)، گرامی‌داشت تولید‌ کنندگان و پدید آورندگان آثار برتر فرهنگی، هنری در زمینه سیره، شخصیت و معارف امام رضا(ع) و کمک به انتشار گسترده این آثار دنبال می‌کند.
علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره می‌توانند آثار خود را تا تاریخ 10 شهریور 1390 به دبیرخانه جشنواره واقع در زاهدان‌، بلوار جمهوری اسلامی‌، روبروی جمهوری 14، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ارسال کنند.
به برگزیدگان این جشنواره جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.
گفتنی است کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان علاوه بر این جشنواره مسوولیت برگزاری 7 جشنواره دیگر شامل کتاب‌خوانی الکترونیکی‌، قصه‌گویی، نشریه دیواری، "پژوهش‌های رضوی نوجوانان"، "نمایش‌نامه‌خوانی رضوی"، "یک تصویر از یک حدیث رضوی" و "نام‌ها و نشانه‌های رضوی در ایران و جهان" را بر عهده دارد که این جشنواره‌ها به ترتیب توسط روابط عمومی و بین‌الملل کانون و کانون استان‌های مازندران، فارس، تهران، خراسان رضوی، قم و آذربایجان غربی برگزار می‌شود.