کد خبر: 200372
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۵
احادیث امام رضا(ع) نقاشی می‌شود

کودکان و نوجوانان ایرانی احادیث حضرت امام رضا(ع) را با استفاده از هنر نقاشی مصور می‌کنند.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، نخستین جشنواره‌ی موضوعی یک تصویر از یک حدیث رضوی به مسوولیت کانون استان قم، با انتشار فراخوانی از کودکان و نوجوانان 6 تا 16 ساله و علاقه‌مندان بزرگ‌سال دعوت کرده است که یک حدیث رضوی را در قالب نقاشی به تصویر بکشند.
این مسابقه یکی از 8 جشنواره‌ای است که کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مسوولیت برگزاری آن را در چارچوب نهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) برعهده دارد.
بر این اساس استفاده از تکنیک‌های مختلف برای نقاشی از احادیث رضوی آزاد و ابعاد اثر، دست‌کم 25 در 35 و حداکثر 50 در 70 اعلام شده است.
علاقه‌مندان همچنین می توانند هریک به صورت انفرادی یا گروه های سه نفره حداکثر 3 اثر نقاشی با ذکر منابع و سند حدیث تا تاریخ 25 مرداد 1390 به دبیرخانه‌ی جشنواره ارسال کنند.
در همین حال وبلاگ راه اندازی شده برای این جشنواره با عنوان نشــان ســخن عشــق و به نشانی اینترنتی www.delneshan.parsiblog.com قرار است علاوه بر انتشار خبرها، فراخوان‌ها و شیوه‌نامه‌های جشنواره، تعدادی از احادیث معتبر نقل شده از حضرت ثامن‌الحجج(ع) را ارایه کند.
هدف از برگزاری این جشنواره نیز اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت های هنری و مذهبی مرتبط با سیره‌ی ائمه معصومین(علیهم‌السلام) به ویژه امام رضا(ع) در کانون و گرامی‌داشت پدیدآورندگان آثار برتر در زمینه‌ی احادیث امام رضا(ع) و کمک به انتشار گسترده‌تر این آثار در جامعه اعلام شده است.
بر همین اساس شرکت کنندگان تا مهلت تعیین شده فرصت دارند آثار خود را به نشانی قم، شهرک قدس، انتهای 45 متری شهید چمران جنوبی، ابتدای 20 متری هدایت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم ارسال کنند.
نمایشگاه آثار منتخب جشنواره هم‌زمان با دهه کرامت در شهر مقدس قم برگزار می‌شود و در عین حال جوایز نفیسی مانند کمک هزینه‌ی سفر زیارتی به عتبات عالیات، مشهد مقدس و قم اهدا خواهد شد.
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان علاوه بر این جشنواره مسوولیت برگزاری 7 جشنواره دیگر شامل کتاب‌خوانی الکترونیکی‌، قصه‌گویی، نشریه دیواری، "پژوهش‌های رضوی نوجوانان"، "نمایش‌نامه‌خوانی رضوی"، "کتاب‌سازی رضوی" و "نام‌ها و نشانه‌های رضوی در ایران و جهان" را بر عهده دارد که این جشنواره‌ها به ترتیب توسط روابط عمومی و بین‌الملل کانون و کانون استان‌های مازندران، فارس، تهران، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان و آذربایجان غربی برگزار می‌شود.
پایگاه خبری کانون به نشانی http://kanoonnews.ir  تمامی اطلاعات جشنواره‌های رضوی در کانون و فراخوان‌های آن را در معرض دید علاقه‌مندان قرار خواهد داد.