نهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع)

معرفی کمیته کودک و نوجوان نهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع): کمیته‌ی کودک و نوجوان نهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) در سال 1390 به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و ریاست این کمیته نیز بر عهده‌ی سید صادق رضایی رییس هیات مدیره و مدیر عامل کانون گذاشته شده است.

سال گذشته در هشتمین دوره‌ی این جشنواره تنها دو کانون استان‌های مازندران و فارس مسوولیت برگزاری جشنواره‌های قصه‌گویی و نشریه دیواری رضوی را بر عهده داشتند اما امسال  مدیریت روابط عمومی و بین‌الملل کانون و کانون‌های 7 استان کشور برگزار کننده‌ی 8 جشنواره رضوی هستند.
به همین منظور کانون اقدام به ایجاد یک دبیرخانه‌ی دایمی برای کمیته کودک و نوجوان جشنواره‌ی امام رضا(ع) به دبیری علی گنج کریمی مدیر روابط عمومی و بین‌‌الملل کرده است و در عین حال مسوولیت دبیرخانه این کمیته را  به مهدی حشمتیان معاون این مدیریت در امور بین‌الملل واگذار کرده است.
در کمیته کودک و نوجوان علاوه بر کانون ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان‌های چهارمحال و بختیاری، سمنان، مازندران، هرمزگان و کهگیلویه و بویر احمد نیزعضویت دارند که این اداره‌ها  به ترتیب   برگزار کننده جشنواره‌های "ادبیات کودک و نوجوان رضوی"،"داستان‌های کوتاه رضوی"، "نامه‌ای به امام رضا(ع)"، "تاتر کودک و نوجوان رضوی" و "سفرنامه و خاطره‌نویسی رضوی" هستند.
 
نحوه شرکت در جشنواره‌های رضوی کانون
 کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همان‌گونه که گفته شد مسوولیت 8 جشنواره‌ی رضوی را در سال 1390 بر عهده دارد.
علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره می توانند با کلیک کردن بر پیوند خبرهای زیر از نحوه ی شرکت در این رقابت‌ها مطلع شوند.
در این خبرها متن و تصویر فراخوان همچنین نحوه ارتباط با دبیرخانه های این جشنواره‌ها هم‌راه با سایت‌ها و وبلاگ‌های ویژه‌ی جشنواره معرفی شده است.
مرحله‌ی نهایی این جشنواره‌ها در مهر ماه امسال هم‌زمان با دهه کرامت « ولادت حضرت فاطمه معصومه(ع) تا ولادت امام رضا(ع)» در مشهد‌الرضا(ع) برگزار خواهد شد و جوایز نفیسی نیز به برگزیدگان اهدا می شود.
 
1- جشنواره‌ی کتاب‌خوانی اینترنتی رضوی به مسوولیت روابط عمومی و بین‌الملل کانون
 
 
2ـ جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی رضوی به مسوولیت کانون استان مازندران
 
 
3- جشنواره "پژوهش‌های رضوی نوجوانان" به مسوولیت کانون استان تهران
 
 
4- جشنواره‌ی نشریه نگاری کاغذی و الکترونیک رضوی  به مسوولیت کانون استان فارس
 
 
5- جشنواره‌ی "کتاب‌سازی رضوی" به مسوولیت کانون استان سیستان و بلوچستان
 
 
6- جشنواره‌ی "نمایش‌نامه‌خوانی رضوی" به مسوولیت کانون استان خراسان رضوی
 
7- جشنواره‌ی "نام‌ها و نشانه‌های رضوی در ایران و جهان" به مسوولیت کانون استان آذربایجان‌غربی
 
 
8- جشنواره‌ی"یک تصویر از یک حدیث رضوی" (نقاشی) به مسوولیت کانون استان قم