معرفی برگزیدگان چهاردهمین جشنواره کشوری نمایش عروسکی در اصفهان

چهاردهمین جشنواره کشوری نمایش عروسکی اعضای مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با معرفی برگزیدگان نهایی خود در اصفهان به کار خود پایان داد.

به گزارش روابط عمومی کانون، در مراسم پایانی این جشنواره هیأت داوران متشکل از حسن دادشکر، رسول فرقدانی و علی‌اکبر حلیمی سه نمایش "گروفالو" از مرکز شماره یک شهر مهاباد استان آذربایجان غربی، "میشه" از مرکز شماره 26 کانون استان تهران و "سیب سلام، سیب خداحافظ" از شهرستان فارسان استان چهارمحال و بختیاری را به دلیل برخورداری از پرداخت نمایشی منسجم و قابل تأمل، بیان اجرایی صحیح از متن، برقراری ارتباط مناسب و موفق‌تر با مخاطب و به کارگیری شیوه‌ای خلاقانه و نو با توجه به فضا و امکانات موجود در مراکز فرهنگی هنری کانون، به عنوان آثار برگزیده اعلام کردند.
هیأت داوران با توجه به موارد چشمگیر و برجسته در پاره‌ای از نمایش‌های اجرا شده از چهار نمایش "باز هم خوابت برد" از بندر لنگه استان هرمزگان به خاطر کارگردانی منطقی و مناسب، "جنگ سیب" از استان قزوین به خاطر طراحی زیبا، خلاقانه و بدیع صحنه و عروسک، "نقاش و صفر" از شهر خرم‌آباد لرستان به خاطر دستیابی به تجربه‌ای نو و شیوه‌ای خلاق در نمایش و "کی گفته توبه گرگه مرگه" از بندر دیلم استان بوشهر به خاطر بازی دهندگی موفق و مؤثر و روان عروسک‌های گرگ و اسب، تقدیر و تشکر ویژه کردند.
هیأت داوران، تندیس و لوح یادبود شرکت در جشنواره را به کلیه اعضای گروه‌های شرکت کننده اعم از بخش مسابقه، بخش میهمان و میهمانان خارجی نیز اهدا کردند.
 هیأت داوران همچنین در بیانیه خود مواردی را برای ادامه و گسترش فعالیت نمایش عروسکی در کانون همچون برنامه‌ریزی نمایش عروسکی فرآیند محور با نگرش بر حصول نتیجه عینی و قابل ارایه و پی‌گیری، راهنمایی و ارزیابی کارشناسان در مراکز کانون، برگزاری دوره‌های آموزشی علمی، تکمیلی و عملی نمایش عروسکی جهت مربیان مستعد، علاقمند و خلاق و بازنگری و بررسی مجدد شیوه‌نامه‌ها بر اساس تجارب کسب شده و ارایه شیوه‌نامه‌ای شفاف، مستدل و کاربردی، توصیه کرده‌اند.
 گفتنی است 5 داور نوجوان این جشنواره نیز سه نمایش "میشه، "گروفالو" و "کی گفته توبه گرگه مرگه" را به عنوان برگزیده انتخاب کردند.
 در بخشی از این مراسم دکتر علی‌رضا ذاکر اصفهانی استاندار اصفهان نکاتی را در مورد فعالیت‌های کانون به خصوص نمایش عروسکی یادآور شد و برگزاری چنین جشنواره‌هایی را برای کودکان و نوجوانان ضروری دانست و سیدصادق رضایی رییس هیأت مدیره و مدیرعامل کانون نیز ضمن تشکر از دست‌اندرکاران جشنواره، مطالبی را در مورد فعالیت نمایش عروسکی در مراکز فرهنگی، هنری کانون یادآور شد.
 سید حامد عسگری‌فر مدیر کانون استان اصفهان و مدیر اجرایی جشنواره نیز در سخنانی ضمن ارایه‌ی گزارشی از برگزاری جشنواره تاکید کرد برنامه‌های این رویداد هنری  به ویژه حضور تریلی سیار و عروسک‌های غول پیکر، شادی و نشاط را به مردم و کودکان و نوجوانان اصفهانی هدیه کرد.
 اجرای دو سرود دو زبانه "خدا چه مهربان است" توسط اعضا و  "انتظار" توسط مربیان هنری مجتمع فرهنگی، هنری کانون اصفهان، پخش نماهنگی از مراسم افتتاحیه جشنواره‌ نمایش عروسکی اصفهان، اجرای نمایش "گروفالو"استان آذربایجان غربی و ارایه گزارشی طنز از جشنواره توسط بابا رستم از دیگر برنامه‌های این آیین بود.
 در پایان این مراسم که با حضور دکتر کامران نماینده مجلس شورای اسلامی اصفهان و جمعی از مسوولان، مربیان و اعضای کانون برگزار شد، از هیأت داوران، داوران نوجوان، ناظر جشنواره و 5 مدیر استان برگزار کننده جشنواره منطقه‌ای نمایش عروسکی کانون تقدیر شد.
 این مراسم روز چهارشنبه 16 شهریور در مجتمع فرهنگی، هنری فرشچیان اصفهان برگزار شد.