تماشاگر سینماهای قزوین افزایش یافت

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین از افزایش تماشاگران سینماهای این شهر هم‌زمان با برگزاری ششمین جشنواره ملی و اولین جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان برای کودکان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی کانون، طیب ملکی‌پور با اعلام این خبر افزود: استقبال بچه‌ها ، اولیا و مربیان از جشنواره در روز اول بسیار عالی بود و از زمانی که تبلیغات جشنواره شروع شده مراجعات بسیار زیاد داشتیم و روز اول تمام نوبت‌های سینماهای شهر قزوین پرشده و درخواست بلیط همچنان ادامه دارد محتوای فیلم‌ها نیز مورد توجه تماشاگران قرار گرفته است.
وی فیلم و انیمیشن را به عنوان جذاب‌ترین و اثرگذارترین وسیله تربیتی عنوان کرد و گفت : از طریق فیلم و انیمیشن می توان مفاهیم و ارزش‌های مورد توجه را به راحتی به مخاطبان کودک و نوجوان انتقال داد.
ملکی‌پور در ادامه وضعیت فیلم کودک و نوجوان در استان قزوین و سراسر کشور را بحرانی دانست و خاطر نشان ساخت : البته تحرکات مقطعی و فصلی وجود دارد و کسانی که دغدغه ی کار کودک را دارند مثل واحد فیلم کانون کارهای بسیار ارزشمندی انجام داده‌اند که جای تقدیر و تشکر را دارد .
ملکی پور فیلم‌ها و انیمیشن‌های راه یافته به جشنواره را آثاری نوپا خواند و خاطر نشان ساخت : وضعیت فیلم‌های موجود به مانند اسم آن هنوز نوپا و چشم به آینده است اگر حمایت شود بالنده و قوی و بارور خواهد شد اگر بی‌توجهی شود ضعیف و نحیف و شکننده خواهد بود جشنواره‌هایی مثل این جشنواره نقطه آغاز حرکت به سوی آینده بهتر در حوزه فیلم است .
مدیر کانون استان قزوین‌، بزرگترین تفاوت جشنواره ششم را با جشنواره قبلی در جرات و جسارتی دانست که برای حضور فیلم‌های بچه‌ها در عرصه‌ای فراتر از مرزها و به صورت جدی درسینما‌ها و رسانه مطرح می‌شود و این که این گونه جشنواره ها در استان ها فرصت اجرا پیدا کرده است.
وی توضیح داد که در گذشته به هر دلیل، تمامی برنامه‌های مهم در مرکز ایران برگزار می‌شد که این امر فرصت تجربه و فرصت شناخت بیشتر از استان‌ها را از شرکت کنندگان می‌گرفت البته باید بگویم جشنواره بین‌المللی امسال به هیچ وجه در گذشته سابقه نداشته و برای اولین بار برگزار می‌شود.
ملکی پور در پایان گفت : جشنواره امسال از نظم و برنامه ریزی خوبی برخوردار بوده و پیام این جشنواره احترام به نگاه و باور بچه‌ها و اعتماد دهی به آن‌ها برای انجام کارهای بزرگ است.
ششمین جشنواره ملی و اولین جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان برای کودکان تا  روز سوم آذر در قزوین ادامه می‌یابد.