کتاب فیلم‌سازی آسان رونمایی شد

کتاب "فیلم‌سازی آسان" در حاشیه آیین پایانی ششمین جشنواره ملی و اولین جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان برای کودکان در قزوین رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، محمد صلواتی نویسنده این کتاب گفت: موضوع نوشتن این کتاب سال 1384 زمانی که 44 نویسنده و فیلم‌ساز از کشورهای اروپایی و آسیایی به مناسبت اولین اجلاس سازمان بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان (سیفژ) به ایران آمده بودند، شروع شد.
به گفته صلواتی ضرورت انتشار این کتاب در این اجلاس که هم‌زمان با برگزاری اولین جشنواره فیلم کودکان برای کودکان در تهران بود، شکل گرفت.
وی با بیان این‌ که کتاب فیلم‌سازی آسان شامل دو فصل جداگانه است، گفت: بخش اول آن به موضوع‌هایی کلی در مورد فیلم‌سازی از یک جمله ساده و یادداشت نویسی تا پایان کار فیلم‌سازی که ویراستاری و تدوین است، می‌پردازد.
صلواتی در ادامه تصریح کرد: فصل دوم نیز 5 فیلم‌نامه کوتاه تصویری برای کودکان و نوجوانان و 5 یاداشت کوتاه‌تر برای هر فیلم‌نامه را شامل می‌شود.
وی همچنین گفت: در بخش دوم این کتاب، 5 روش فیلم‌نامه‌‌نویسی یعنی بازنویسی، اقتباس، برداشت آزاد، خاطره‌نویسی و کارگاه فیلم‌نامه پیشنهاد شده است.
این کتاب زیر نظر محمدرضا کریمی‌صارمی دبیر جشنواره فیلم کودکان برای کودکان با شمارگان 1000 نسخه با مساعدت معاونت فرهنگی کانون و توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین منتشر شد.  
ششمین جشنواره ملی و اولین جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان برای کودکان روز 3 آذر در قزوین به کار خود پایان داد.
نشستی تخصصی نیز در مورد نقد و بررسی کتاب فیلم‌سازی آسان همزمان با این جشنواره با مربیان مراکز فرهنگی هنری کانون برگزار شد.