برترین‌های پانزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در ارومیه معرفی شدند

پانزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی عصر روز یک‌‌شنبه نهم بهمن با معرفی برگزیدگان نهایی به کار خود پایان داد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، هیئت داوران این جشنواره متشکل از مصطفی رحماندوست، فاطمه جعفرزاده، مورتی بناتا، معصومه باقری و مریم مهدوی در بیانیه‌ی پایانی خود "سولماز صادقزاده" با قصه "مهر آب" از اردبیل، آسیه رحمتی با قصه "رزمنده‌ای با تیر و کمان" از خوزستان و "رقیه دوست‌‌فاطمی‌ها" با قصه "ستاره غریب" از یزد به ترتیب مقام‌های اول تا سوم بخش دفاع مقدس این جشنواره را کسب کردند و از آنان با اهدای کارت هدیه، لوح تقدیر و تندیس جشنواره قدردانی شد.
       در بخش 4 بانوی ادیان "نرگس رومینا" از بوشهر با قصه "هروله" به عنوان برگزیده جشنواره معرفی شد.
       بر اساس این گزارش، در بخش مربیان فرهنگی، "سمیه اصحاب‌صحف" با قصه "آقا یه پایی سوار می‌یاد" از یزد، "محمدجواد علیمردانی" با قصه "رفیق و نارفیق" از فارس، "شیما صمدی" با قصه "ماهی به سرفه" از کردستان، "نیکی قبادی" با قصه "نان و آب" از گیلان، "گلناز کیانی" با قصه "ماجرای یک انگشتر" از اصفهان و "فرزانه قاسمی" با قصه "خدا تواناست" از یزد برگزیده شدند.
       در همین حال "زهرا فاطمی" با قصه "حرف‌آباد" از سیستان و بلوچستان به عنوان برگزیده بخش هنری ادبی معرفی شد.
       در بخش بین‌الملل که شامل قصه‌گویان آزاد، پیشین و خارجی جشنواره بود "لیلا ابراهیمی" با قصه "میهمان کوه" از قزوین، "الهام دارابی" با قصه "ماهرخ" از تهران، "جورجیانا النا پویان" با قصه "شاهزاده خانم ارغوانی" از رومانی، "دکتر واجوپا توسا" با قصه "قوی سفید" از تایلند و "ناهد فرحات" با قصه "آنچه از حضرت زهرا(س) آموختم" از لبنان به ترتیب مقام‌های اول تا پنجم این بخش را از آن خود ساختند و جوایزی به آنان شامل لوح تقدیر، تندیس و جایزه نفیس جشنواره اهدا شد.
       در این مراسم وحید جلال‌زاده استاندار استان آذربایجان غربی ضمن تقدیر از برگزار کنندگان جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در ارومیه، کانون را یکی از مؤسسه‌های حرفه‌ای در زمینه تربیت کودکان دانست و گفت: قصه خصلت‌های نیک درونی را به منصه ظهور می‌رساند.
       سیدصادق رضایی مدیرعامل کانون در این آیین تصریح کرد: کانون این آمادگی را دارد که در کنار تقویت و آماده‌سازی نیروهای خود به هر سازمان و نهاد دیگری که در وادی تعلیم و تربیت تلاش می‌کند، کمک کند تا با بهره‌گیری از تجربیات کانون نیروهای خود را آموزش دهند و در ترویج فرهنگ قصه‌گویی سهیم باشند.
       فریدون سیدمصطفوی مدیر اجرایی جشنواره ضمن ارایه گزارشی از مراحل مختلف جشنواره، از مدیرعامل و استاندار استان آذربایجان غربی به خاطر اعتمادی که در شکوفایی درخت پرثمر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی به وی کردند، تشکر و قدردانی کرد.
       مدیر کانون استان آذربایجان غربی با اشاره به این‌که هدف کانون توسعه و ترویج فرهنگ قصه‌گویی بر پایه‌ ارزش‌های اسلامی است، افزود: جشنواره قصه‌گویی را در حالی به پایان رساندیم که به استواری خود در این مسیر ایمان داریم و خدا را شاکریم که ما را همتی بلند بخشیده است تا با گام‌های استوار طلایه‌دار امری مقدس باشیم چرا که خداوند بلندمرتبه‌ترین قصه‌گوی عالم است.
       در این آیین مدیرعامل کانون مرغک طلا، تندیس جشنواره و لوح تقدیری را به استاندار ارومیه به واسطه همکاری با کانون، مدیر اجرایی جشنواره و دکتر مورتی بناتا داور اندونزیایی جشنواره اهدا کرد.
       همچنین در این مراسم لوح‌ تقدیر و تندیس جشنواره به تورنه جوزفه ژوژو قصه‌گوی کانادایی و ابراهیم چهرقانی قصه‌گوی استان آذربایجان غربی اهدا شد.
       در این مراسم به تمامی شرکت کنندگان خارجی در این رویداد فرهنگی نیز لوح تقدیر اهدا شد.
       گفتنی است از مجریان پانزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی رقیه نوروزی از آذربایجان شرقی و گلناز دادگویی از زنجان نیز تقدیر شد.
       مراسم پایانی پانزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با برنامه‌های دیگری مانند رونمایی از تمبر جشنواره، خواندن بیانیه هیات داوران قصه‌گویی، قصه‌گویی لیلا ابراهیمی، پخش تیزر جشنواره و نماهنگ همراه بود.
       پانزدهمین جشنواره بین المللی قصه‌گویی که از روز 6 بهمن در ارومیه آغاز شده بود روز 9 بهمن به کار خود پایان داد.