تریلی نمایش سیار کانون میهمان کودکان و نوجوانان استان خوزستان می‌شود

تریلی سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در روزهای دهه مبارک فجر با اجرای نمایش خیابانی «خرمشیر» میهمان کودکان و نوجوانان استان خوزستان می‌شود.

به گزارش روابط عمومی کانون، عبدالنبی شاکریان مدیر کانون خوزستان با اعلام این خبر گفت:گروه هنرمندان تریلی سیار کانون به سرپرستی حافظ حسین نژاد و کارگردانی مجتبی خمسه و بازیگری سحر پور فرج، علی پویا قاسمی، علیرضا کیوانی، امیر حسین پسندیده و سیداحمد موسوی در شش شهر استان به اجرای نمایش شاد و موزیکال «خرمشیر»، داستانی برگرفته از کتاب کلیله و دمنه خواهند پرداخت.
وی افزود: طبق برنامه‌ریزی انجام شده صبح روز چهارشنبه 19 بهمن طی دو اجرا، کودکان و نوجوانان شهرستان بهبهان میزبان هنرمندان کانون بودند هم‌چنین بعدازظهر چهارشنبه کودکان و نوجوانان شهر آغاجاری هم می‌توانند شاهد اجرای نمایش «خرمشیر» در شهر خود باشند.
شاکریان اضافه کرد: صبح روز پنجشنبه 20 بهمن نیز کودکان و نوجوانان امیدیه به تماشای این نمایش می‌نشینند؛ بعد از ظهر همین روز نیز تریلی سیار کانون در شهر بندر امام به اجرای برنامه خواهد پرداخت.
این مسوول فرهنگی هم‌چنین اظهار کرد: صبح و عصر روز جمعه 21 بهمن کودکان و نوجوانان آبادانی میزبان تریلی سیار کانون خواهند بود و به تماشای نمایش شاد و موزیکال «خرمشیر» خواهند نشست و سرانجام روزهای 22 و 23 بهمن نیز در شهرستان دزفول 3 اجرا خواهند داشت.
تریلی نمایش سیار کانون قرار است روزهای 25 تا 27 بهمن، نمایش «الاغ نادان» را به کارگردانی امیر اسماعیلی در ایلام و 29 بهمن تا یک اسفند در لرستان اجرا کند.
پیش از این گروه تریلی سیار کانون با نمایش خرمشیر از گروه «بازی سازان» میهمان کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد بود.
نمایش خرمشیر طی روزهای 16 تا 19 بهمن به مناسبت روزهای دهه فجر در شهرستان‌های یاسوج، سی سخت، باشت و گچساران این استان به به روی صحنه رفت.
تریلی سیار کانون پیش از این در استان بوشهر به اجرای نمایش «خیمه شب بازی» برای کودکان و نوجوانان بوشهری ‍پرداخت که بیش از ‍پنج هزار نفر به تماشای آن پرداختند.
 بر اساس این گزارش تریلی سیار کانون با 10 اجرا در 4 شهرستان مختلف استان بوشهر، بیش از پنج هزار نفر را میهمان برنامه جذاب خود کرد.
این دومین بار است که تریلی سیار کانون با اجرای نمایش شاد و خیابانی خود میهمان کودکان و نوجوانان استان بوشهر می‌شود.
پیشتر نیز تریلی تئاتر سیار کانون نمایش خیمه شب بازی' مبارک' را طی روزهای 8 تا 10 بهمن به کارگردانی میثم یوسفی با همکاری گروه نمایشی سفیر هم‌زمان با دهه فجر در هرمزگان اجرا کرد.
بر اساس این گزارش نزدیک به 3 هزار کودک و نوجوان در این استان به تماشای نمایش تریلی تئاتر سیار کانون نشستند.
این نمایش طی سه روز 10 بار در شهرستان‌های سیریک، میناب، بندرلنگه، بندرعباس، بندر خمیر و فین و روستاهای رضوان، سرزه، سرخون و کنگ اجرا شد.
تریلی سیار کانون قدیمی ترین تریلی سیار نمایش در ایران است که از سال 1353 به سفارش کانون در آلمان ساخته شد و از آن پس تاکنون به فعالیت‌های هنری خود در اجرای نمایش برای کودکان و نوجوانان ادامه داده است.