افتتاح مجتمع بزرگ فرهنگی، هنری کانون ارومیه

در سی و سومین سال‌روز پیروزی اتقلاب اسلامی مجتمع بزرگ فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ارومیه با حضور مدیران ارشد استانی، توسط وحید جلال‌زاده استاندار آذربایجان غربی افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

به گزارش روابط عمومی کانون، فریدون سیدمصطفوی مدیر کانون استان، در مراسم افتتاح پروژه بزرگ کانون ارومیه ضمن ارائه گزارش و معرفی مجتمع جدید کانون از مساعدت و تلاش‌های مدیران استانی خصوصا استاندار قدردانی و تشکر کرد.
در این مراسم خلیل محبت خواه مدیر کل مسکن و شهر سازی استان به سخنرانی پرداخت و پروژه مذکور را یکی از مهم‌ترین پروژه‌های استانی عنوان کرد.
وحید جلال زاده استاندار آذربایجان غربی ضمن تبریک روزهای دهه فجر و هفته وحدت، تقارن افتتاح پروژه فاخر کانون ارومیه را از مواهب و برکات انقلاب شکوهمند جمهوری اسلامی ایران ذکر کرد و گفت: بچه‌ها قشر مظلوم جامعه هستند و باید به نیازهای آنها بیشتر توجه شود.
جلال زاده دوران کودکی را از حساس‌ترین و مهم‌ترین دوران زندگی انسان یاد کرد و خاطر نشان ساخت: باید با زمینه سازی امکانات پرورشی و تربیتی در جهت تربیت دینی و اسلامی به این هدف مهم و انسانی نائل شویم چرا که بزرگان و ائمه اطهار نیز اهمیت تربیت کودکان را سرلوحه کار خود قرار می دادند.
استاندار آذربایجان غربی افزود: تمامی فعالیت‌های هنری و فرهنگی که به کودکان ارایه می‌شود باید اسلامی باشد و فرزندان این خاک پاک و مطهر باید دینی و مسلمان تربیت شوند.
وی کانون را یکی از سازمان‌های مهم در این راه معرفی کرد که با ارایه برنامه‌های کارشناسانه، جامع و هدفمند موفق بوده و با ارایه الگوهای دینی و اسلامی در قالب‌های مختلف در جهت این هدف گام برداشته است.
در ادامه این مراسم استاندار به همراه مدیران ارشد استانی و مدیر کانون ارومیه از بخش‌های مختلف این مجتمع بازدید کردند.
 اجرای گروه سرود توسط اعضای مراکز کانون و اهدای لوح تقدیر از بانیان پروژه، پیمانکار و مهندسان مشاور از جمله برنامه‌های افتتاح بود.
در ادامه این مراسم از خانواده شهید رسول فرخی که مجتمع نیز به نام این شهید گرانقدر نام گذاری شده بود تقدیر و تجلیل شد.
مجتمع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ارومیه با بخش‌های کتاب‌خانه کودک و نوجوان، کارگاه‌های نقاشی، خوشنویسی، نجوم، موسیقی، ادبی، سفالگری و اتاق بازی، سالن آمفی تئاتر، فروشگاه عرضه کتاب و محصولات فرهنگی و بازی‌های فکری وبخش اداری با 3هزار متر مربع و اعتباری بالغ بر21000 میلیون ریال ساخته شده است.