فراخوان دومین جشنواره کتاب‌سازی سراسری امام رضا(ع) اعلام شد

زندگی امام رضا(ع) از تولد تا شهادت، خواهران و برادران امام رضا(ع) و ارتباط‌‌ شان با امام، از جمله موضوع‌هایی است که در دومین جشنواره کتاب‌سازی سراسری امام رضا(ع) به عنوان مبنای فعالیت برای علاقه‌مندان در نظر گرفته شده است.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، این موضوع‌ها در فراخوان دومین جشنواره کتاب‌سازی رضوی از سوی دبیرخانه جشنواره در کانون استان سیستان و بلوچستان اعلام شده تا کودکان و نوجوانان و تمامی مربیان و افراد علاقه‌مند با موضوع امام رضا علیه‌السلام بتوانند در این رقابت شرکت کنند.
افراد علاقمند به شرکت در این رقابت، علاوه بر این موضوع‌ها با محورهای دیگری همچون پدر و مادر امام رضا(ع)، معجزات امام رضا(ع)، خاطرات زیارت، سخنان، احادیث و روایت‌های نقل شده از امام رضا(ع) یا در ارتباط با ایشان، شعرها و سروده‌ها، قصه‌ها، آداب زیارت و معماری اسلامی (رضوی) نیز می‌توانند در این مسابقه شرکت کنند.
مهلت ارسال آثار تا 10 شهریور 91 تعیین شده و فراخوان جشنواره به زودی به مراکز فرهنگی هنری کانون، مراکز کانون زبان و آموزش و پرورش در سطح کشور ارسال خواهد شد.
برای شرکت در این جشنواره هیچ محدودیت سنی وجود ندارد و تمامی علاقه‌مندان به شرکت در این مسابقه می‌توانند به صورت انفرادی یا گروهی (حداکثر پنج نفر) آثار کتاب‌سازی خود را حداکثر تا مهلت تعیین شده برای شرکت در این جشنواره به دبیرخانه جشنواره واقع در زاهدان‌، بلوار جمهوری اسلامی‌، روبروی جمهوری 14، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ارسال کنند.
بر اساس این گزارش در این جشنواره استفاده از تکنیک‌های مختلف مانند کلاژ با کاغذ، پارچه و خمیر کاغذ و… آزاد اعلام شده و شرکت کنندگان باید از فرستادن کتاب به صورت حجمی خودداری کنند.
شرکت کنندگان همچنین می‌توانند علاوه بر کاغذ از هر شی دیگری مانند پارچه، ورقه‌های مسی و… برای کتاب‌سازی استفاده کنند و ابعاد کتاب‌ها نیز نباید بزرگتر از A3 باشد.
دومین جشنواره کتاب‌سازی رضوی اهدافی مانند توسعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی و تقویت نگرش دینی کودکان نوجوانان با بهره گیری از معارف رضوی را دنبال می‌کند. دبیرخانه جشنواره کتاب‌سازی رضوی در پایان این رقابت به برگزیدگان جشنواره جوایزی اهدا خواهد کرد.
شایان ذکر است کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان علاوه بر این جشنواره مسوولیت برگزاری 7 جشنواره دیگر شامل کتاب‌خوانی الکترونیکی‌، قصه‌گویی، نشریه دیواری، پژوهش‌های رضوی نوجوانان، نمایش‌نامه‌خوانی رضوی، یک تصویر از یک حدیث رضوی و نام‌ها و نشانه‌های رضوی در ایران و جهان را بر عهده دارد که این جشنواره‌ها به ترتیب توسط روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون و کانون استان‌های مازندران، فارس، تهران، خراسان رضوی، قم و آذربایجان غربی برگزار می‌شود.