آغاز رقابت‌های استانی شانزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی از  25 آذر  در سراسر کشور

با پایان یافتن مراحل حوزه‌ای‌، شرکت کنندگان در شانزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی خود را برای حضور در رقابت‌های استانی این رقابت آماده خواهند کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مراحل مقدماتی این رویداد بین‌المللی به تدریج از 20 آبان در استان‌هایی که تعداد مراکز کانون در آن بیش از 15 مرکز است برگزار شد و پس از برگزاری مرحله ناحیه‌ای در این استان‌ها، شرکت‌کنندگان به ترتیب در جشنواره‌های استانی، منطقه‌ای و بین‌المللی با یک‌دیگر رقابت خواهند کرد.
قرار است مرحله استانی این جشنواره در 31 استان کشور در روزهای 25 تا 30 آذر برگزار شود و پس از آن برگزیدگان به ترتیب در مرحله منطقه‌ای در چهار منطقه کشور طی روزهای 10 تا 18 دی و مرحله‌ نهایی در  روزهای 28 بهمن تا یکم اسفند شرکت خواهند کرد.
مرحله حوزه‌ای شانزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی نیز از 20 آبان در کانون برخی از استان‌های کشور مانند  مازندران، ایلام و قزوین، برگزار شده است.
پیشتر کانون استان‌های کرمانشاه، هرمزگان، بوشهر و گیلان هم به ترتیب به عنوان میزبان‌های جشنواره‌های مناطق 1 تا 4 کشور معرفی شده بودند.
در این میان علاوه بر مربیان کانون، تمامی علاقه‌مندان به قصه‌گویی مانند پدر بزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها، پدرها و مادرها، معلمان و مربیان مدارس و مهد‌های کودک و هنرمندان رادیو و تلویزیون نیز می‌توانند در بخش‌های مختلف جشنواره شرکت کنند.
بر این اساس، گسترش فرهنگ قصه‌گویی در کشور مهم‌ترین هدف برگزاری این جشنواره است که در مرحله‌ی بین‌المللی آن قصه‌گویان شاخص خارجی نیز حضور دارند.
توان‌مند سازی مربیان از طریق ارتقای دانش قصه‌گویی و تولید متون مناسب قصه‌گویی برای کودکان و نوجوانان از دیگر اهداف این جشنواره عنوان شده است.
همچنین فراخوان کامل مقررات شرکت در جشنواره از طریق پایگاه اطلاع رسانی کانون پرورش فکری به نشانی www.kanoonnews.ir در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.
درهمین حال کانون استان آذربایجان شرقی خبر داده است که مرحله‌ی استانی این جشنواره، با حضور مربیان مراکز کانون و همچنین زبان‌آموزان مراکز کانون زبان ایران طی روزهای 29 و 30 آذر در تبریز برگزار خواهد شد.