معرفی نامزدهای بخش شعر پانزدهمین جشنواره کتاب کودک و نوجوان

نامزدهای دریافت جایزه از بخش شعر پانزدهمین جشنواره کتاب کودک و نوجوان معرفی شدند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، قرار است برگزیدگان این جشنواره‌ی دوسالانه در 8 بخش جداگانه و از بین 1365 عنوان کتاب بررسی شده روز 25 دی 1391 در تهران معرفی شوند.
گروه‌ داوری بخش شعر در  بخش کودک و خردسال از میان  79 عنوان 6 اثر  و در بخش نوجوان هم از میان 20 عنوان کتاب 6 عنوان را در میان نامزد‌های دریافت جوایز جشنواره قرار دادند.
بر این اساس در بخش شعر کودک و خردسال کتاب‌های "میو میو... تشکّر!" ، سروده‌ی مریم هاشم‌پور و "آقای تابستان"، سروده‌ی منیره هاشمی هر دو از انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، "دلم یه گنجشک داره"، سروده‌ی شکوه قاسم‌نیا از انتشارات چکه و شهر قلم، "مامان چه قدر خوب است"، سروده‌ی ناصر کشاورز از انتشارات سوره مهر، "شهر پرنده‌ها"، سروده‌ی یحیی علوی‌فرد از انتشارات عمو علوی و "فقط یک بستنی قیفی"، سروده‌ی الهام حسینی‌زاده از انتشارات به‌نشر به عنوان نامزد‌های این بخش از جشنواره معرفی شدند.
پانزدهمین جشنواره کتاب کودک و نوجوان در بخش شعر نوجوان نیز کتاب‌های "مترسک عاشق بود"، سروده‌ی بیوک ملکی از انتشارات افق، "تا خیابان خوشبخت"، سروده‌ی بابک نیک‌طلب و "تا کجای آسمان؟"، سروده‌ی جعفر ابراهیمی(شاهد)  هر دو از انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، "حرف‌های گریه‌دار"، سروده‌ی فاضل ترکمن و "بال‌هایم را پنهان کرده‌ام"، سروده‌ی مهدیه نظری هر دو از انتشارات امیرکبیر و "پشت صحنه‌ی دلم"، سروده‌ی حسین تولایی از انتشارات پیدایش را به عنوان نامزد دریافت جایزه معرفی کرده است.
مراسم اهدا جوایز برگزیدگان پانزدهمین جشنواره کتاب کودک و نوجوان ساعت 15 تا 17 روز دوشنبه 25 دی در سالن غدیر مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون تهران  و با یاد شهید نوجوان بهنام محمدی برگزار می‌شود.
جوایز این جشنواره علاوه بر بخش شعر در رشته‌های داستان تألیف، داستان ترجمه، علمی و آموزشی، دینی، زندگی‌نامه، بازنویسی و تصویرگری، گرافیک و طراحی جلد به کتاب‌هایی اهدا می‌شود که طی سال‌های 1389 و 1390 منتشر شده است.