فرهنگ‌ سایر ملل را با  قصه‌گویی به کودکان معرفی کنیم

برگزاری جشنواره بین‌المللی قصه گویی فرصتی مناسب برای آشنا کردن کودکان و نوجوانان ایرانی با فرهنگ سایر ملل و اقوام است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان، پروین حلیمی مربی مسوول کانون ایلام در حاشیه‌ی برگزاری شانزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در تبریز گفت: قصه‌گویی فعالیتی است که نسل به نسل و سینه به سینه حکایت‌ها و روایت‌هایی را از گذشته نقل می‌کند.
 وی  افزود: توجه به آداب و رسوم هر شهر و کشوری بازتاب فرهنگ بومی و محلی آن است که به نسل جدید منتقل می‌شود و در این میان قصه ابزاری است که با بهره‌گیری از داستان‌های قابل نقل، به شناسایی این فرهنگ‌ها می‌پردازد.
حلیمی انتخاب قصه به زبان بومی و محلی و روایت آن را نوعی ارزش‌گذاری برای زبان و گویش اقوام عنوان کرد و یادآور شد: قصه روح کودکان و نوجوانان را آرامش می‌بخشد و از آن جایی که قصه‌گویی یکی از شیوه‌های آموزشی غیر مستقیم است می‌توان بسیاری از مسایل آموزشی را در قالب قصه به کودکان و نوجوانان ارایه کرد.
 این مربی قصه‌گو وجه تمایز قصه‌های ایرانی را نسبت به دیگر کشورها در حوزه‌ی گستره‌ی دامنه قصه‌ها و بیان روایات‌های کتاب آسمانی قرآن و سرگذشت ایرانیان و تاریخ کهن و غنی آن‌ها همچنین آداب و رسوم و فرهنگ‌های مختلف آن ارزیابی کرد.
 مرحله نهایی شانزدهمین جشنواره بین المللی قصه گویی از 29 اسفند در شهر تبریز آغاز و تا اول اسفند ادامه خواهد داشت.