مدیرکل کانون مازندران، دبیر جشنواره مطبوعات کودک و نوجوان شد

قاسم عزیززاده‌ گرجی به سمت دبیری یازدهمین دو سالانه‌ی مطبوعات کودک و نوجوان منصوب شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، وی مدیرکل کانون استان مازندران و نخستین دبیر این جشنواره است که از میان مدیران کانون استان‌ها انتخاب می‌شود.
میزبانی این جشنواره نیز برای نخستین بار از تهران به یک استان کشور واگذار شده است.
در این میان مدیرعامل کانون با صدور حکمی بر اساس پیشنهاد معاون تولید کانون، به سوابق مطبوعاتی و تخصص عزیززاده‌ گرجی در حوزه‌ی کودک ونوجوان اشاره و اظهار امیدواری کرده است که با انتصاب وی، جشنواره دوران نوینی را که مهم‌ترین خصیصه‌اش رشد سطح کیفی است آغاز کند.
سید صادق رضایی در این حکم از دبیر جشنواره خواسته است تا در برنامه‌ریزی‌های خود امکان استفاده کارشناسان، مربیان و اعضای مراکز فرهنگی، هنری کانون از برنامه‌های جشنواره را به شکل مستقیم و غیر مستقیم فراهم کند.
کمک به رشد استعدادهای جوان در حوزه‌ی مطبوعات از طریق کشف آن‌ها در مراحل داوری بخش‌های مختلف جشنواره، ایجاد فضایی مناسب برای طرح مباحث نظری آن‌گونه که تعاریف نشریه مفید کودکان در جامعه‌ی اسلامی، تا حد امکان روشن‌تر شود، برنامه‌ریزی دقیق به منظور صرفه‌جویی در هزینه‌ها و استفاده از خلاقیت‌ها و مشارکت نیروهای کانونی در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی و رونق بخشیدن به حضور مطبوعات استانی و محلی و توجه به اهمیت و جایگاه موثر این نوع از مطبوعات در رشد ادبیات کودک ونوجوان از جمله نکاتی است که مدیرعامل کانون در این حکم بر آن تاکید کرده است.
وی همچنین بر سامان دادن گروه‌های داوری جشنواره به گونه‌ای که آثار با روش‌های علمی مورد بررسی قرار بگیرد و جوایز با هدف تقویت نویسندگان و هنرمندان توانا، متعهد و پایبند به ارزش‌های انقلاب اسلامی اعطا شود، تاکید کرده است.
بر همین اساس یازدهمین جشنواره مطبوعات کودک و نوجوان از تمامی مدیران مسوول، سردبیران، نویسندگان، شاعران، خبرنگاران و عکاسان فعال در این مطبوعات دعوت کرده تا آثار خود را که در نشریات کشور طی سال‌‌های 90 و 91 انتشار یافته است به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.
در این میان، فراخوان جشنواره نیز به‌زودی منتشر خواهد شد و آثار منتشر شده در مطبوعات، در 10 بخش جداگانه شامل بخش‌های خبر، گفت‌و‌گو، سرمقاله و یادداشت، گزارش، طنز مطبوعاتی، کاریکاتور، گرافیک مطبوعاتی (طراحی جلد، صفحه آرایی)، عکس، داستان تالیف (کودک، نوجوان) و بخش شعر (کودک، نوجوان) داوری می‌شود. 
این جشنواره امسال به میزبانی کانون استان مازندران در ساری برگزار خواهد شد.