تولید برنامه‌های تلویزیونی ویژه هفته‌ی ملی کودک در صدا و سیمای مازندران

صدا و سیمای مرکز مازندران و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با مشارکت یک‌دیگر برنامه‌های ویژه‌ای به مناسبت هفته ملی کودک تولید می‌کنند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان‌، با توجه به سیاست‌گزاری‌های صورت گرفته، امسال هم‌زمان با روز جهانی کودک، بنا به اهمیت و نقش اساسی کودکان در جامعه، این روز در ایران به هفته ملی کودک تبدیل شد.
بر این اساس، با تشکیل ستادی در استان مازندران هفته‌ی ملی کودک با عضویت دستگاه‌های فرهنگی مرتبط با این حوزه به سرپرستی معاون سیاسی امنیتی استانداری و دبیری اداره کل کانون پرورش فکری مازندران، با برگزاری جلسات هماهنگی با حضور مسوولان دستگاههای عضو مقرر شد ضمن گرامی‌داشت این هفته، برنامه‌ای مشترک در قالب جشنواره دست‌آورد‌های دستگاه‌های عضو در کانون مازندران برگزار شود.
در همین زمینه قاسم عزیزاده‌گرجی مدیرکل کانون پرورش فکری مازندران با اعلام این خبر افزود: با توجه به عضویت صدا و سیمای مرکز استان در ستاد هفته ملی کودک و نقش موثر این رسانه در برنامهسازی و نهادینه نمودن حقوق واقعی کودکان، برنامه‌های این جشنواره صد دقیقه به صورت زنده در سیمای استانی و همچنین برنامه‌ی آموزشی آن در صدای و سیمای مرکز استان تولید و پخش خواهد شد.
مدیرکل کانون پرورش فکری مازندران اظهار داشت: تولید برنامه‌های آموزشی و پوشش رادیویی برنامه‌های اجرایی در طول هفته از دیگر برنامه‌های رسانه‌ای است که دراین هفته به اجرا در خواهد آمد.
دبیر ستاد هفته‌ی ملی کودک استان تصریح کرد: غرفه‌های کتاب و سرگرمی‌های کانون، نشریه دیواری، معرفی شخصیت و سرزمین، کاردستی، نقاشی، سفال‌گری، کارگاه‌های ادبی، کارگاه پویا‌نمایی، غرفه‌های دوخت لباس‌های محلی برای عروسک‌های دارا و سارا، قلاب بافی، چاپ باتیک و غرفه ویترای از جمله غرفه‌های نمایشگاهی در این جشنواره خواهد بود.
گرجی، غرفه علوم و پژوهش، غرفه تغذیه و بهداشت کودک به همراه غرفه دندانپزشکی، غرفه پخت غذاهای محلی و نیز شهرک ترافیک در پارک مجاور را از دیگر غرفه‌های این جشنواره عنوان کرد.
  گفتنی است: جشنواره‌ی هفته‌ی ملی کودک، امسال با شعار« زنده باد کودکی، زنده باد زندگی» از 15 تا 21 مهر در مراکز کانون پرورش فکری  و دیگر دستگاه‌های استانی مازندران برگزار می‌شود.
محل برگزاری نمایشگاه هفته ملی کودک در ساری، خیابان رودکی( شهبند) بوستان سنگ، اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران اعلام شده است.