افتتاح کتاب‌خانه سیار شیروان در هفته ملی کودک

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی از برگزاری نمایشگاه هفته ملی کودک در استان خبر داد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل کانون، علی ارکانی‌فرد مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی گفت: نمایشگاه هفته ملی کودک از تاریخ 15 تا 21 مهر در این استان برگزار می‌‌شود.
ارکانی‌فرد هدف از برگزاری نمایشگاه هفته ملی کودک را افزایش توجه و ارتقای جامعه نسبت به رشد و شکوفایی کودکان، افزایش توجه خانواده‌ها و جامعه نسبت به کودکان و توجه ویژه به آموزه‌های دین مبین اسلام دانست و گفت: این نمایشگاه با همکاری 20 دستگاه به صورت مستقیم و غیرمستقیم به مدت یک هفته برگزار می‌شود.
مدیرکل کانون استان خراسان شمالی، خواسته‌ها و دغدغه‌های امور کودکان را متنوع و مختلف دانست و اظهار داشت: ظرفیت یک دستگاه خاص جواب‌گوی نیازهای کودکان نیست و ایجاد فضای شورانگیز و اثرگذار نیازمند حضور همه دستگاه‌ها و ظرفیت‌های استان است.
ارکانی‌فرد همچنین از افتتاح کتاب‌خانه سیار در شهرستان شیروان در هفته کودک خبر داد و گفت: برنامه‌های متنوعی در هفته کودک بر اساس روز شمار هفته کودک همچون برگزاری نمایشگاه دست‌آوردهای فعالیت‌های دستگاه‌های مختلف، نمایش فیلم‌های متنوع با محوریت کودک و نوجوان، برپایی جشن و راهپیمایی کودک، کارگاه‌های قصه‌گویی و نقاشی، پرواز بادبادک‌ها، بازدید رایگان از مکان‌های تاریخی و زیارتی، نمایشگاه دست ساخته‌های کودکان در سطح مدارس استان و برگزاری کارگاه‌های آموزشی ویژه مربیان کانون برگزار می‌شود.
مدیرکل کانون خراسان شمالی گفت: در صورت تخصیص اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی و اتمام ساخت 4 ساختمان کانون استان، گام‌های بزرگی در خراسان شمالی برداشته خواهد شد.
وی تعداد برنامه‌های انجام شده در شش ماه اول سال در مراکز کانون را 4هزار و 411 برنامه با پوشش 47هزار و 707 نفر اعلام کرد و اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 46هزار کتاب تخصصی در حوزه کودک در کتاب‌خانه‌های ثابت و سیار استان موجود است که گامی مهم در مسیر ارتقای کتاب‌خوانی استان محسوب می‌شود.