نهاد قانون‌گذاری به مسایل کودکان حساس‌تر می‌شود

مجلس شورای اسلامی با وجود فراکسیون کودک، نسبت به آینده این قشر حساس‌تر شده و واقع بینانه‌تر گام بر خواهد داشت.

 به گزارش ادارهکل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، علی نجفی توانا حقوقدان با بیان این مطلب تشکیل فراکسیون کودک در مجلس شورای اسلامی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: حضور نمایندگان علاقه‌مند به حقوق کودکان در چنین فراکسیونی می‌تواند آثار قابل توجهی در جهت حمایت از حقوق به دنبال داشته باشد.
 علی نجفی توانا با بیان این که فراکسیون کودک با توجیه و توضیح نیازها و شرایط برای قانون‌گذاران و نمایندگان ملت می‌توانند، بانی پیشنهاد طرح‌ها در حمایت از حقوق کودکان باشند افزود: انتظار می‌رود این فراکسیون در دفاع از طرح‌ها و لوایحی از دولت یا قوه قضاییه - که برآیند آن‌ها حمایت از کودکان باشد - اقدام کند.
 وی گفت: فراکسیون کودک می‌تواند با تنظیم یک برنامه راهبردی و هدایتگر، وسعت نظر و جلب نظر متخصصان مستقل که دغدغه کودکان و نوجوانان را داشته و به سرنوشت آنها علاقه‌مند هستند، نقص و کمبود نگاه تخصصی به حمایت از کودکان را در نهاد قانون گذاری کشور برطرف کنند.
این مولف در حوزه حقوق کودک و نوجوان به ماده قانونی 1373 موجود در قانون مدنی اشاره کرد و توضیح داد: در این قانون به صراحت پیش‌بینی شده است، اگر والدینی نتوانند نسبت به نظارت بهینه در مورد فرزندان‌شان اقدام کنند، از آن‌ها سلب حضانت خواهد شد، ما این امکان قانونی را داریم، اما به نظر من بهتر است این فراکسیون زمینه‌ای فراهم کند تا به جای استفاده از این ماده قانونی، امکان حمایت از این گونه خانواده‌ها را که نقص تربیتی دارند، فراهم کند و نیازهای کودکان در داخل خانواده مرتفع شود.
این مدرس دانشگاه معتقد است این اقدام را باید به فال نیک گرفت و از جانب این فراکسیون در انتظار اقداماتی باشیم که در سطح جامعه قابل انعکاس باشد.