آغاز به کار نمایشگاه هفته ملی کودک در سنندج

نمایشگاه هفته ملی کودک با حضور معاون سیاسی امنیتی فرمانداری و دیگر مدیران و مسوولان سازمان‌ها و نهادهای اجرایی مرتبط با کودکان افتتاح شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان‌، مدیر کل کانون استان کردستان گفت: این نمایشگاه به مدت یک هفته در مجتمع کانون پذیرای علاقه‌مندان است .
سهیلا شیخی افزود: در این نمایشگاه علاوه بر بیش از 12 غرفه‌ای که توسط کمیته هفته ملی کودک و نوجوان تدارک دیده شده است کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هم با برپایی کارگاه‌های مختلف فرهنگی هنری و ادبی کودکان به این نمایشگاه رنگ و روی دیگری داده است.
شیخی خاطر نشان ساخت: این نمایشگاه با هدف معطوف کردن توجه جامعه به حقوق کودکان، تقویت هماهنگی و هم‌سویی بین سازمان‌های موثر و بخش‌های فعال در حوزه کودکان‌، افزایش توجه و آگاهی جامعه نسبت به حقوق کودکان و رشد و شکوفایی آنان به‌خصوص کودکان با نیازهای ویژه برگزار شد.
وی در ادامه گفت: هفته ملی کودک امسال با شعار زنده باد کودکی ، زنده باد زندگی در کلیه مراکز فرهنگی هنری کانون استان برگزار خواهد شد که این ویژه برنامه‌ها با مشارکت سازمان‌های دولتی و غیر دولتی و نهادهای فعال حوزه کودک و نوجوان با مشارکت سازمان بهداشت و درمان و آموزشی پزشکی، آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان‌های بهزیستی‌، تبلیغات اسلامی‌، میراث فرهنگی‌، صدا و سیمای مرکز استان و نیروی انتظامی و با هماهنگی کانون پرورش فکری در سراسر استان برگزار می‌شود.
شیخی گفت: این غرفه‌ها شامل فروش کتاب و محصولات فرهنگی، اندازه‌گیری قد و وزن کودکان، مشاوره تحصیلی، مشاوره بهداشت و سلامت، توصیه‌های پلیس راهور، نقاشی کودکان و ایستگاه نقاشی است.
مدیر کل کانون استان کردستان خاطر نشان ساخت: در طول یک هفته برپایی نمایشگاه، کودکان و نوجوانان می‌توانند از برنامه‌های کانون شامل قصه‌گویی، نمایش عروسکی، نقاشی، جنگ شادی، پخش فیلم مخصوص کودکان واجرای بازی‌های بومی محلی استفاده کنند.
وی در پایان افزود: امسال به جهت غنی‌تر برگزار شدن این حرکت فرهنگی که فرصت ارزشمندی است برای پرداختن به نیازهای گسترده فردی، بهداشتی، اجتماعی، روانی و امنیتی کودکان، با مشارکت سایر ادارات در هفته ملی کودک به اجرای برنامه‌های متنوعی خواهیم پرداخت.