عمو بهرام خواستار راه‌اندازی زنگ بازی آزاد در مدارس شد

معاون وزیر آموزش و پرورش خواستار راه‌اندازی زنگ بازی آزاد در مدارس شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، دکتر حجت‌الاسلام بهرام محمدیان، رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی که دومین سخنران جشن روز کودک بود هنگامی که پشت تریبون قرار گرفت برخلاف شیوه سخنرانان بزرگ‌سال سخنش را این‌گونه آغاز کرد: یکی بود یکی نبود یک عمو بهرامی بود که خوابی دید. دید که دوباره به سن کودکی بازگشته و می‌تواند کارهایی که آرزو داشته انجام بدهد را دوباره به انجام برساند.
دکتر محمدیان در ادامه سخن با کودکان، قصه‌اش را این‌گونه ادامه داد: عمو بهرام وقتی دید که دوباره به سن کودکی بازگشته خوشحال شد و وقتی دید می‌تواند به کودکان بگوید که چه تجربه‌ای داشته شروع به سخن گفتن با آن‌ها کرد و گفت همه بچه‌ها باید از تغذیه سالم برخوردار باشند.
معاون وزیر آموزش و پرورش قصه‌اش را خطاب به بزرگتر و متولیان کودکان ادامه داد و افزود: هر وقت عمو بهرام می‌خواست بازی کند بزرگترهایش می‌گفتند خانه جای بازی نیست، بلندبلند در آپارتمان حرف نزنید در حالی که بزرگ‌ترها باید بچه‌ها را برای بازی به پارک، کانون و اماکن مناسب ببرند.
حجت‌الاسلام محمدیان همچنین قصه‌اش را با وضعیت مدارس ادامه داد و گفت: در مدرسه‌ها باید زنگ آزاد برای بازی آزاد بچه‌ها بگذارند و مدارس باید بتوانند اسباب بازی و زنگ آزاد بازی برای دانش‌آموزان فراهم کند.
معاون وزیر آموزش و پرورش در مراسم جشن کودکان، قصه‌اش را با جذابیت برای حاضران ادامه داد و افزود: عمو بهرام به خاطر آورد که وقتی بازی می‌کردند خیابان بود و جای بازی نبود و حالا باید بزرگ‌ترها جای بازی و زندگی کودکان را امن و ایمن کنند. این روحانی فعال در حوزه کودکان که پیشتر نیز خود مدیریت در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را تجربه کرده است همچنین تاکید کرد: ما بچه‌های ایران ناراحتیم که دوستان کودک‌مان در عراق با انفجار بمب‌ها امنیت‌شان به مخاطره می‌افتد و کودکان افغانی روی مین می‌روند، کودکان در سوریه کشته می‌شوند و کودکان فلسطینی هم‌چنان بی‌خانه و بی‌مدرسه‌اند.
حجت‌الاسلام محمدیان قصه عمو بهرام خود را این‌گونه پایان داد که قصه ما به سر رسید آقا کلاغه به منزل نرسید ولی آن‌چه راست بود آن بود که زنده باد کودکی زنده باد زندگی.