انتشار فراخوان جشنواره‌ی مطبوعات، خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مجازی کودک و نوجوان

یازدهمین جشنواره‌ی مطبوعات کودک و نوجوان با انتشار فراخوان خود برای نخستین بار خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مجازی را نیز در دایره‌ی ارزیابی‌های تخصصی قرار داده است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، این جشنواره با هدف معرفی پدید آورندگان نمونه آثار برتر برای کودکان و نوجوانان در مطبوعات، نشریه‌های علمی و تخصصی، خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مجازی فعال سراسر کشور امسال به میزبانی اداره کل کانون استان مازندران برگزار می‌شود.
این برای نخستین بار است که میزبانی جشنواره به استان‌ها واگذار شده است.
بر اساس این گزارش، آثار منتشر شده در سال‌های 1390 و 1391 در سه بخش حرفه‌ای و فنی، موضوعی و آزاد مورد داوری قرار خواهد گرفت.
در بخش حرفه‌ای و فنی، به صورت مشترک در بخش مطبوعات و رسانه‌های مجازی در حوزه‌های خبر، تیتر، گفت‌و‌گو، سرمقاله و یادداشت، گزارش، عکس، طرح گرافیکی، طنز، داستان و شعر تالیفی (ویژه‌ی کودکان و نوجوانان 7 تا 17 سال) آثار قضاوت می‌شود.
همچنین در بخش ویژه رسانه‌های مجازی آثار در حوزه‌ی چند رسانه‌ای (مولتی‌مدیا)، پادکست، شبکه‌های اجتماعی صاحب مجوز داخلی و بازی‌های برخط (آن‌لاین) بررسی خواهد شد.
در عین حال، در بخش موضوعی با زیر مجموعه­ی قالب‌ها و محورهای حوزه­ی ­دین، بصیرت و فرهنگ ایثار و فرهنگ شهروندی و اخلاق‌مداری در زندگی آثار پذیرفته می‌شود.
علاقه‌مندان به شرکت در جشنواره تا پایان آبان فرصت دارند آثار خود را بر اساس کدهای تفکیکی به دبیرخانه جشنواره به نشانی استان مازندران، ساری، بلوار امیر مازندرانی، خیابان رودکی، بوستان سنگ، کدپستی 4816786563، اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ارسال کنند.
همچنین مهلت ارسال آثار مربوط به مطبوعات و نشریه‌های استانی (استان مازندران) و نشریه‌های داخلی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان 30 دی در نظر گرفته شده است.
شرکت کنندگان همچنین می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 2272854-0151 تماس بگیرند و یا سوال‌ها و درخواست‌های خود را به پست الکترونیک info@kpf-mazandaran.ir ارسال کنند.
گفتنی است پایان زمان داوری آثار 15 بهمن، زمان نمایشگاه 3 تا 8 اسفند و مراسم پایانی جشنواره 8 اسفند 1392 تعیین شده است.