30 آبان آخرین مهلت ارسال اثر  به جشنواره مطبوعات کودک و نوجوان

افزوده‌ شدن بخش خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مجازی به داوری جشنواره مطبوعات کودک ونوجوان مهم‌ترین تفاوتی است که یازدهمین دوره‌ی این رویداد فرهنگی با دوره‌های پیشین خود دارد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در فراخوان یازدهمین جشنواره ملی مطبوعات و نخستین جشنواره رسانه‌های مجازی کودک و نوجوان کشور بخش عمده‌ای به ارزیابی آثار تولید شده در خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مجازی اختصاص یافته در حالی مازندران نیز به عنوان نخستین میزبان استانی این رقابت شناخته شده است.
 مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران با بیان این خبر اظهار داشت: این جشنواره با هدف معرفی پدید آورندگان آثار برتر مربوط به کودکان و نوجوانان که درمطبوعات، نشریّات علمی و تخصّصی، خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مجازی فعّال سراسر کشور در سه بخش حرفه‌ای و فنی، موضوعی و آزاد بررسی و داوری می‌شود.
 قاسم عزیززاده گرجی که دبیری این جشنواره را نیز بر عهده دارد از 30 آبان به عنوان آخرین مهلت ارسال آثار برای بخش ملی و 30 دی برای مطبوعات و نشریّات استان مازندران و نشریّات داخلی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خبر داد و با بیان این که داوری آثار در بخش حرفه‌ای و فنی در حوزه مطبوعات و رسانه‌های مجازی مشترک است افزود: آثار ارسالی شامل خبر، تیتر، مصاحبه و گفت‌وگو، سرمقاله، یادداشت، گزارش، عکس، طنز، طرح گرافیکی (اینفوگراف، کاریکاتور، طرح، فتوگراف و غیره) و نیز داستان و شعر تالیفی در این جشنواره مورد بررسی و داوری قرار می‌گیرد.
وی تصریح کرد: رسانه‌های مجازی می‌توانند آثار حرفه‌ای و فنی خود را در سه بخش مولتی‌مدیا، پادکست، بازی‌های برخط به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.
دبیر یازدهمین جشنواره ملی مطبوعات و نخستین جشنواره خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مجازی کودک و نوجوان مازندران در ادامه یادآور شد: در بخش موضوعی، مطبوعات و رسانه‌های مجازی می‌توانند در حوزه دین که شامل عقاید اسلامی، اخلاق و آداب اسلامی، سیره و سنت اهل بیت، قرآن و حدیث، مناسبت‌های مذهبی و فروع‌های دینی می‌شود آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.
گرجی هم‌چنین تصریح کرد: بصیرت و فرهنگ ایثار، فرهنگ شهروندی و اخلاق مداری در زندگی، هویت ایرانی و بومی و نیز موضوع‌های آزاد مواردی است که رسانه‌ها در حوزه کودک و نوجوان می‌توانند آثار خود را برای دبیرخانه یازدهمین جشنواره مطبوعات و نخستین جشنواره خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مجازی ارسال کنند.
وی هم‌چنین خاطر نشان کرد: متقاضیان می‌توانند بدون محدودیّت، چنانچه حایز شرایط باشند در تمامی رشته‌‌ها و بخش‌های جشنواره شرکت و تا 3 اثر در هر زمینه و گرایش مورد نظر خود را به دبیرخانه ارسال کنند.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مازندران با بیان این‌که آثاری که در مطبوعات، نشریّات و رسانه‌های مجازی سراسر کشور در فاصله فروردین سال 90 تا اسفند سال 91 منتشر شده باشند مورد داوری قرار می‌گیرند، گفت: آثار ارسالی هر یک از بخش‌ها باید به انضمام فرم تکمیل شده مشخّصات شرکت در جشنواره تا پایان زمان اعلام شده به نشانی دبیرخانه جشنواره فرستاده شود.
 
هشتم اسفند مراسم پایانی جشنواره
 مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران با اشاره به این‌که پایان زمان داوری آثار ارسالی به جشنواره در 15 بهمن است گفت: سوم اسفند ماه سال جاری نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مجازی ویژه آثار کودک و نوجوان در مازندران برگزار می‌شود.
عزیززاده گرجی زمان برگزاری جشنواره و اختتامیه نمایشگاه را هشتم اسفند ماه امسال عنوان کرد و گفت: آثار ارسالی جشنواره باید به دبیرخانه جشنواره واقع در استان مازندران، ساری، بلوار امیرمازندرانی، خیابان رودکی، بوستان سنگ، اداره کلّ کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان و نشانی پست الکترونیک:info@kpf-mazandaran.ir ارسال شود.
وی افزود: علاقه مندان به شرکت در جشنواره می‌توانند از طریق مراجعه به سایت: www.kanoonnews.ir و  www.kpf-mazandaran.ir ضمن دریافت فرم فراخوان، از اطّلاعات مربوط به جشنواره آگاهی یابند.