پرداختن به حوزه‌ی کودک و نوجوان سرمایه‌گذاری است

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران در نشستی با مدیران روزنامه استانی وارش، فعالیت فرهنگی و رسانه‌ای در حوزه‌ی کودک و نوجوان را نوعی سرمایه گذاری عنوان کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، قاسم عزیززاده گرجی با اشاره به همکاری موثر و نزدیک روزنامه‌ی وارش با کانون گفت: در بحث تولید محتوای رسانه‌ای در حوزه‌ی کودک و نوجوان مراکز فرهنگی‌هنری کانون از ظرفیت‌های بالایی برخوردار هستند.
وی با اشاره به انتشار صفحه‌ای ویژه کودکان و نوجوانان با عنوان «مرغک» در روزنامه‌ی حرف مازندران، تصریح کرد: بسترهای مورد نیاز جهت همراهی و همکاری سایر روزنامه‌ها و رسانه‌ها نیز برای تولید محتوا در حوزه کودک و نوجوان فراهم است.
دبیر جشنواره ملی مطبوعات و خبرگزاری‌های کودک و نوجوان با طرح سوالی مبنی بر این‌که؛ سهم کودکان و نوجوانان از رسانه چه‌قدر است و مسوولیت ما در این حوزه چگونه تعریف می‌شود؟ پرداختن رسانه‌ها در حوزه‌ی کودک و نوجوان را سرمایه‌گذاری موثر در این حوزه عنوان کرد.
عزیزاده‌گرجی، با اشاره به این‌که این جشنواره می‌بایست ره‌آورد موثری برای این استان داشته باشد و همچنین با اشاره ظرفیت غنی مطبوعات و رسانه‌های استان، از اضافه شدن بخش استانی نشریات مازندران خبر داد.
دبیر جشنواره ملی مطبوعات و خبرگزاری‌های کودک و نوجوان، هم‌چنین از اضافه شدن بخش رسانه‌های مجازی سخن گفت و افزود: با توجه به آشنایی کودکان و نوجوانان با فضای مجازی و نیز توسعه‌ی کیفی و کمی رسانه‌های مجازی بخش کودکان و نوجوانان در کشور و استان مازندران، ضرورت پیوستن این بخش به جشنواره مهم به نظر می‌رسید.
مدیرکل کانون مازندران با تصریح بر همکاری‌های این روزنامه با کانون، خواستار همکاری این روزنامه در جهت اختصاص صفحه‌ای ویژه کودک و نوجوان شد.
در ابتدای این نشست احمد مظفری، مدیر کل روابط عمومی استانداری مازندران و مسوول بخش خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مجازی جشنواره ملی مطبوعات، خواستار عزم جدی رسانه‌های در پرداختن به حوزه‌ی کودک و نوجوان شد.
وی افزود: رسانه‌ها می‌توانند با تولید محتوا و فضا سازی، در جهت زمینه سازی و تولید محتوای جشنواره‌ی ملی مطبوعات و خبر گزاری‌ها موثر باشند.
در ادامه‌ی این نشست، لیلا وریجی، مدیر مسوول و صاحب امتیاز روزنامه‌ی وارش، نیز با اعلام آمادگی  همکاری این نشریه با کانون به ضرورت پرداختن رسانه‌ها به مسایل کودکان و نوجوانان اشاره و تاکید کرد: پرداختن به این حوزه همیشه جزو علایق من بوده است.
وی با تاکید بر این‌که ظرفیت وارش نیز در این زمینه مناسب است افزود: به منظور غنی سازی محتوایی صفحه‌ی کودک و نوجوان می‌توان از صاحب نظران و کارشناسان این حوزه نیز کمک گرفت.
این فعال رسانه‌ای استان از برگزاری جشنواره ملی مطبوعات و خبرگزاری‌های کودک و نوجوان به عنوان اتفاقی مبارک در حوزه‌ی رسانه یاد کرد و بر همکاری‌های این روزنامه در جهت پیشبرد اهداف مورد نظر تاکید کرد.
نشست اعضای کمیته‌ی اطلاع رسانی جشنواره ملی مطبوعات و خبرگزاری‌های کودک و نوجوان، با حضور در دفتر روزنامه‌ی وارش، به بررسی راه‌های همکاری این رسانه در پرداختن و جریان‌سازی در حوزه‌ی کودک و نوجوانان اختصاص داشت.