یک مرکز ثابت و 3 کتاب‌خانه سیار روستایی کانون گشایش یافت

به مناسبت دهه مبارک فجر مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان مارگون به همراه 3 کتاب‌خانه سیار روستایی در یاسوج به بهره برداری رسید.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، به گفته‌ی سیدهانی حسینی مدیرکل کانون استان کهگیلویه و بویراحمد با آغاز به کار این 4 مرکز در حال حاضر تعداد مراکز فرهنگیهنری کانون در سطح استان به 18 مرکز می‌رسد که با توجه به جمعیت کودک و نوجوان این استان باید  تمامی تلاش خود را به کارگیریم تا بتوانیم خدمت رسانی فرهنگی بهتری داشته باشیم.
وی افزود: مرکز فرهنگی هنری مارگون با اعتباری بالغ بر 3 هزار میلیون ریال در زمینی به مساحت 1360 متر مربع و با زیربنای 432 متر مربع از محل اعتبارات استانی به بهره‌برداری ‌رسیده و دارای 6865 جلد کتاب، سالن‌های نمایش، قصه‌گویی، سفال، نقاشی و کتاب‌خانه با تجهیزات مورد نیاز هر بخش است‌.
حسینی یادآور شد: کتاب‌خانه‌های سیار روستایی نیز با اعتبار 1 هزار میلیون ریالی تجهیز و راه‌اندازی شده که هر یک دارای نزدیک به 5‌هزار جلد کتاب است.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به شهرهایی که از نعمت داشتن مرکز فرهنگی هنری محروم‌اند گفت: کودکان و نوجوانان شهرهای پاتاوه، لوداب، سوق، چرام و دیشموک نیز نیاز دارند از خدمات و فعالیت‌های مراکز کانون بهره‌مند شوند.
حسینی تصریح کرد: از شهرداران، فرمانداران و تمامی مسوولان این شهر‌ها انتظار داریم با همت بلند خود به یاری کانون پرورش فکری بشتابند تا بتوانیم در این مناطق نیز مراکز فرهنگی هنری کانون احداث کنیم.
وی در ادامه از خیران در سراسر کشور خواست در این امر خیر به کمک کانون بیایند و در این کار خداپسندانه نیز سهمی داشته باشند.
حسینی در پایان خاطرنشان کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همه تلاش خود را به کار می‌گیرد تا با ایجاد و راه‌اندازی مراکز سیار و ثابت کانون در همه مناطق استان، زمینه را برای رشد و شکوفایی استعدادهای کودکان و نوجوانان فراهم سازد.