کودکان فرزند زمان خویش‌اند؛ نگاه‌مان رو به آینده باشد

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان به کارشناسان مسئول فرهنگی کانون توصیه کرد با استفاده از تجربه‌های گذشته و نگاه به آینده دست به نوآوری در فعالیت‌ها بزنند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، علیرضا حاجیان‌زاده در گردهم‌آیی کارشناسان مسئول فرهنگی کانون سراسر کشور که در تهران برگزار شد تاکید کرد که نوآوری‌ها باعث می‌شود ارتباط ما با کودکان به‌روز باشد چرا که آن‌ها فرزندان زمان خویش هستند.
وی رویکرد و محتوای فعالیت‌های کانون را بر اساس تربیت دینی، اخلاقی و انقلابی و اخلاق‌مداری عنوان کرد و یادآور شد بر همین اساس باید اخلاق‌مداری به عنوان یک اصل در ارتباط‌ها، تولیدات و مراکز فرهنگی‌هنری الگو قرار گیرد تا بتوانیم رسالت کانون را به درستی به سرانجام برسانیم.
مدیرعامل کانون خاطرنشان کرد که باید برای نهادینه کردن رفتارهایی در سازمان که باعث بهره‌وری بیشتر از امکانات موجود می‌شود تلاش بیشتری صورت بگیرد.
حاجیان‌زاده هم‌چنین گفت: این‌که هر یک از کارکنان و مربیان کانون با توجه به توانایی‌هایشان در بخش‌های مختلف ایفای نقش کنند، می‌تواند بار آموزشی و تاثیرات مثبتی در کودکان و نوجوانان داشته باشد.
وی تصریح کرد: باید تلاش کنیم در تمامی بخش‌ها از دامن زدن به حاشیه‌ها و برخی بد اخلاقی‌ها پرهیز کنیم و صداقت و درستی  را بیش از پیش سر لوحه کار خویش قرار دهیم تا بتوانیم به اهداف و توفیق‌های بیشتر دست پیدا کنیم.
مدیرعامل یادآور شد: باید تلاش کنیم آن‌چه در کانون اتفاق می‌افتد در معرض افکار عمومی قرار گیرد و با پرهیز از بزرگ‌نمایی،‌ برخی جشنواره‌ها و فعالیت‌های با رویکردهای صرفا تبلیغی و روبنایی را به سمت بهینه‌سازی هدایت کنیم تا این برنامه‌ها مانع دست‌یابی به اهداف اصلی کانون نشود.
 حاجیان‌زاده در پایان اظهار امیدواری کرد بتوانیم  وضعیت معیشت کارکنان را نظام‌مند و زمینه‌ای فراهم کنیم که تمامی کارکنان و مربیان کانون در هر شرایطی احساس امنیت داشته باشند و با رضایت خاطر کار خود را انجام دهند.

تبادل تجربه و تبیین برنامه‌های فرهنگی کانون از اهداف گردهم‌ایی کارشناسان
محمود مروج مدیرکل دفتر آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون در ابتدای این نشست گزارشی از برنامه‌های گردهم‌آیی کارشناسان فرهنگی سراسر کشور  ارایه کرد.
مروج گفت: در حال حاضر 94 نفر در بخش کارشناسی فرهنگی کانون در سراسر  کشور مشغول به‌کار هستند که از این میان 20 نفرکارشناس مسوول، 68 نفر کارشناس و 6 نفر به عنوان مسوول خدمات فرهنگی در این بخش فعالیت دارند.
وی افزود: ساختار سازمانی در این بخش نیاز به بازنگری و سازماندهی دارد چرا که در برخی استان‌ها با کمبودهای جدی نیروی انسانی در بخش کارشناس فرهنگی مواجه هستیم.
 مدیرکل دفتر آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون با بیان این‌که بخش کارشناسی کانون با سایر سازمان‌ها تفاوت‌های زیادی دارد یادآور شد: در کانون مسوولیت‌های متنوعی از قبیل: تبیین برنامه‌ها، شکل‌دهی، بسترسازی، هدایت و نظارت، ارتباط بامراکز و مربیان برای رفع نیازها و حضور در شوراهای سیاست‌گذاری‌های ستادی به کارشناسان در بخش‌های مختلف واگذار می‌شود.
مروج اظهار داشت:  باید تلاش کنیم در جذب، جابجایی و حفظ کارشناسان کانون حساسیت‌های زیادی داشته باشیم و از اعمال سلیقه‌ها در این بخش پرهیز کنیم.
وی در ادامه به ارایه گزارش مهم‌ترین سرفصل‌ها و مواردی که قرار است در این گردهم‌آیی در قالب نشست‌ و تشکیل کمیسیون‌ها مورد بررسی قرار گیرد پرداخت و به بررسی فعالیت‌های فراگیر قرآنی، بازنگری شیوه‌نامه کتاب‌خانه‌های سیار و پستی، آسیب‌شناسی مراکز فرهنگی‌هنری با رویکرد تحلیل و بازشناسی منشور اخلاقی در زمینه برقراری ارتباط‌ مراکز با مخاطبان به عنوان مهم‌ترین بحث‌های این گردهم‌آیی اشاره کرد.
در ادامه این گردهم آیی کارشناسان دیدگاه‌، پیشنهادها و مسایل پیش روی استان‌ها را با مدیرعامل در میان گذاشتند.
گردهم‌آیی کارشناسان فرهنگی کانون از صبح روز 6 اسفند با حضور مدیر عامل در تهران آغاز شده و تا پایان روز 7 اسفند ادامه خواهد دارد.